مقالات عمومی

بررسی ابعاد استاندارد درب ورودی لابی | بهاری درب

ابعاد استاندارد درب لابی

درب لابی به عنوان یکی از مهم درب های ساختمان کاربرد دارد. امروزه این نوع درب ورودی ساختمان طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است. از این رو ما در مجموعه بهاری درب تبریز قصد داریم تا با ارائه مطالبی در رابطه با ابعاد استاندار درب ورودی لابی، ابعاد و اندازه استاندارد درب ورودی ساختمان و مواردی از این قبیل شما عزیزان با استاندارد های درب لابی آشنا شوید و بتوانید بهترین و با کیفیت ترین درب لابی را برای ساختمان خود تهیه نمایید.

 استاندارد به چه معناست؟

موسسه استاندارد بین المللی واژه استاندارد را اینگونه تعریف می کند که: مجموعه ای از توافق نامه های مستند شده با مشخصات فنی و سایر شرایط اجرای دقیق هر محصول استاندارد های آن محصول محسوب می شوند. استانداردهایی در زمینه های مختلف مانند: بسته بندی، کیفیت، ابعاد و اندازه و  ISO نیز موجود است. این ها به عنوان مرجعی برای ویژگی های محصول نظر گرفته می شود و اطلاعاتی را در رابطه با محصول ارائه می دهد.

ضوابط و استاندارد های درب ورودی ساختمان

درب لابی یا درب ورودی ساختمان در واقع دربی است که داخل ساختمان را به بیرون آن متصل می کند. قبلا این درها شکل و شمایل ساده ای داشتند. به طور کلی آنها در اندازه های استاندارد درب لابی پذیرفته شده ساخته می شدند. اما با گذشت زمان مهندسان، طراحان و معماران متخصص به روی کار آمدند که از قوانین و استاندارد های طراحی صحیح و اصول درب ها پیروی می کردند. چرا که برای داشتن یک درب ایمن، انسان باید در فرآیند تولید هر نوع درب ضد سرقت از یک سری اصول و قوانین پیروی کند.

ابعاد استاندارد انواع درب ورودی لابی

تنوع ساخت و ساز در صنعت ساختمان و اهمیت به دکوراسیون داخلی و خارجی باعث شد که درب لابی به بازار عرضه شود و با محبوبیت بالا به فروش برسد. امروزه برای ساخت درب ورودی و یا درب گاراژ از درب های تک، دو، سه، چهار و حتی پنج لنگه استفاده می شود. مشخصات فیزیکی و ابعاد درب های لابی بسته به نوع مواد مورد استفاده کمی متفاوت است. البته این تغییرات نامرئی بوده و اکثر درب ها بر اساس عملکردشان در اندازه های استاندارد تولید می شوند.

ابعاد استاندارد درب در معماری

در تولیدی بهاری درب امکان سفارش درب ورودی ساختمان به صورت کاملا سفارشی و بسته به سبیقه شما عزیزان نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که  ساختمان هایی با اشکال خاص و ابعاد بزرگ، افراد می توانند ابعاد مشخص ورودی خود را در اختیار سازنده قرار دهند و درب ورودی را با توجه به آن ابعاد طراحی کنند. این نکته بسیار مهم می باشد، شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان از وبسایت بهاری درب، درب لابی ضد سرقت متمناسب با نوع و نمای ساختمان خود را بیابید و از آن بهره ببرید. در ادامه به بررسی ابعاد ساختمانی و ابعاد استاندارد در درب های مختلف می پردازیم.

ابعاد استاندارد درب لابی تک لنگه

درب پاسیو تک لنگه ساده ترین نوع درب پاسیو است. همانطور که از نامش پیداست این درب یک قسمت بازشو دارد و در ساختمان های کوچک کاربرد دارد. درب های تک لنگه در طراحی و ساخت از اهمیت مختلفی برخوردارند که برخی از این درب ها از چوب و برخی دیگر از فلز و شیشه ساخته شده اند.

برخلاف درب های دو لنگه که در ورودی های عریض مورد استفاده قرار می گیرند، در ورودی های آپارتمان های کوچک و سیار از درب های دهلیز تک لنگه و یا یکو نیم لنگگه استفاده می شود. اینگونه درب معمولاً با عرض 110 تا 130 سانتی متر ساخته می شود و برای عبور یک نفر مناسب است. ارتفاع این درب هیچ تفاوتی با درب دولنگه ندارد. ساب فریم درب تک لنگه نیز دارای ابعاد 216 سانتی متر طول و 122 تا 142 سانتی متر عرض می باشد.

ابعاد استاندارد درب لابی دو لنگه

درب های دو لنگه محبوب ترین نوع درب های مورد استفاده در بسیاری از منازل اعم از آپارتمان های مسکونی و یا تجاری و اداری هستند. درب دو لنگه دارای دو درب بازشو متحرک می باشد که یکی از آنها به صورت ثابت قابل استفاده است. در مقایسه با درب های تک و یک و نیم لنگه، درب های دو لنگه بیشترین تاثیر را در پوشش ورودی ساختمان های بلند دارند.

عرض این درب ها از 2 متر تا 356 سانتی متر متغیر است، درب های آماده موجود در بازار در عرض های 2 متری تولید می شوند به ویژه برخی از درب های دوبل در سایزهای 2 متر و 56 سانتی متر یا 3 متر و 56 سانتی متر تولید می شوند. اما به طور کلی ارتفاع در درب های دو لنگه ثابت است.

اندازه استاندارد درب ورودی ساختمان

کاربرد درب های دو لنگه در انواع ساختمان ها

استفاده از این درب ها جلوه خاصی به ورودی خانه می دهد و آن را از نمونه های دیگر متمایز می کند. درب های دو لنگه در ساختمان های تجاری و اداری به خوبی کار می کنند. همچنین آنها می توانند از طیف وسیعی از این درب ها برای عبور همزمان افراد زیادی یا حمل تجهیزات اداری و صنعتی استفاده کنند.

راهنمای اندازه گیری درب ورودی ساختمان

اندازه گیری دقیق ابعاد درب بسیار اهمیت دارد. این نکته به خصوص زمانی که از برندهای خارجی خرید می کنید اهمیت بیشتری پیدا می کند. هنگام سفارش درب ایرانی محدودیتی در انتخاب سایز ندارید. می توانید سایز مورد نیاز خود را سفارش دهید. اما هنگام خرید از برندهای خارجی باید درب و ضخامت آن را به درستی اندازه بگیرید تا از مناسب بودن اندازه درب با اندازه دهانه اطمینان حاصل کنید.

توصیه می شود قبل از خرید درب لابی از کارشناسان مربوطه بخواهید تا ابعاد درب لابی را اندازه گیری کنند. انجام این کار خطر اشتباه را کاهش می دهد. برای اندازه گیری درب ورودی ساختمان های نوساز باید منتظر بمانید تا کف و دیوارها تمام شود سپس ارتفاع کف و عرض دیوار را اندازه گیری کنید. در این زمان باید به فاصله بین در و چارچوب توجه کنید. سعی کنید هنگام اندازه گیری ابعاد درب لابی، اندازه های خود را به طور دقیق بر حسب میلی متر یادداشت کنید. همچنین عرض شکاف اطراف لبه درب را اندازه بگیرید.

سخن پایانی

همانطور که می دانید درب لابی یکی از ورودی های اصلی ساختمان است که در ورودی ساختمان اداری، تجاری یا منزل نصب می شود. اندازه استاندارد درب لابی بر اساس نوع سازنده و تنوع متفاوت است. برای موفقیت در خرید درب ورودی ساختمان لازم است قبل از خرید اندازه درب را به طور دقیق اندازه بگیرید و سپس ابعاد را به فروشنده درب لابی بدهید.

در مقاله راهنمای خرید درب لابی  ضد سرقت و نکات مهم جهت خرید این کالا بیان شده و به صورت رایگان در وبسایت ما منتشر شده است. مجموعه بهاری درب به عنوان یکی از تولیدی های معتبر و محبوب در خراسان، مفتخر است که بهترین و با کیفیت ترین درب لابی ساختمان را همراه با استاندارد های جهانی به مشتریان خود عرضه می نماید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *