مقالات عمومی

نحوه تعمیر درب لابی ضد سرقت | بررسی مهم ترین دلایل خرابی درب ورودی

تعمیر درب ضد سرقت

از آنجایی که درب لابی ساختمان مورد استفاده عموم قرار می گیرد، نسبت به درب های دیگر آسیب پذیرتر است. در این مقاله قصد داریم دلایل خرابی درب لابی و علت بسته نشدن درب را بیان کنیم. بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با تعمیر درب لابی و تعمیر درب ضد سرقت در مشهد و تعمیر روکش درب ضد سرقت آشنا شوید.

مهم ترین دلایل اهمیت تعمیر درب ورودی چیست؟

درب لابی درب اصلی ساختمان است که از نمای اصلی و لابی قابل مشاهده است. آسیب دیدن در این بخش مشکلات زیادی را ایجاد می کند. از یک طرف نمای ساختمان را خراب می کند، از طرف دیگر ایمنی فضای داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد. آسیب به سخت افزار درب نیز باعث ایجاد مشکل در عملکرد آن می شود. به عنوان مثال، هنگامی که دستگیره یا قفل درب معیوب است، افراد در باز و بسته کردن درب اتاق نشیمن دچار مشکل می شوند. شما باید علت بسته نشدن درب لابی ضد سرقت را مورد بررسی قرار دهید.

خرابی درب لابی، زمینه ای را برای ورود حیوانات یا سارقان فراهم می کند. همچنین احتمال نفوذ رطوبت، گرد و غبار و سایر آلاینده های محیطی را افزایش می دهد. تعمیر به موقع درب لابی به حفظ امنیت ساختمان کمک می کند. هنگامی که تعمیرات درب لابی به موقع انجام شود، از گسترش آسیب جلوگیری می کند و منجر به کاهش هزینه می شود.

دلایل خرابی درب لابی ساختمان

در آپارتمان ها، در ادارات و مغازه ها استفاده از این نوع درب بیشتر است.چون در این مکان ها رفت و امد نسبتا زیاد است، مصرف زیاد و عدم نگهداری صحیح از درب منزل باعث آسیب دیدن این درب می شود. در صورتی که درهای لابی از فناوری های پیشرفته باز و بسته شدن استفاده نکنند، احتمال آسیب دیدگی آنها افزایش می یابد و نیار به تعمیر درب ضد سرقت می باشد. به عنوان مثال، درب های بدون لولا مستعد آسیب به بدنه و مصالح هستند.

ما همیشه توصیه می کنیم که بلافاصله پس از آسیب دیدگی به تعمیر درب لابی و تعمیر روکش درب ضد سرقت بپردازید. رعایت نکردن این الزام باعث کاهش امنیت ساختمان شده و امکان ورود سارقان را فراهم می کند. آسیب به درب ورودی معمولاً با علائمی مانند موارد زیر نمایان می شود:

  •  خرابی قفل درب
  • آسیب به یراق آلات درب لابی
  • شکسته شدن لولای درب
  •  نقض عملکرد باز و بسته شدن درب
  • و …

 نحوه تعمیر درب لابی ضد سرقت

همانطور که قبلا ذکر شد، خرابی درب لابی اشکال مختلفی دارد. البته نوع تعمیرات برای هر قطعه آسیب دیده متفاوت خواهد بود. برای شروع کار تعمیرات باید در ابتدای کار علت خرابی و بسته نشدن درب ضد سرقت مشخص شود. برای این کار باید درب لابی را به دقت بررسی کنید و سعی کنید قسمت آسیب دیده را پیدا کنید. در برخی موارد آسیب هایی به قسمت های جانبی وارد می شود که نیازی به بررسی دقیق ندارد. برای مثال: خرابی دستگیره درب، موضوع ساده ای است که نیازی به بررسی ندارد. اما در بسیاری از موارد خرابی در مکانیزم درب رخ می دهد و نیاز به تشخیص صحیح و به موقع دارد.

خرابی درب لابی

 

تعمیر اصولی و به موقع درب ورودی

اگر خرابی مربوط به قطعات کوچک درب و سخت افزار آن باشد، می توان آنها را تعویض کرد و به تعمیر روکش درب ضد سرقت پرداخت. با این حال، تعمیر حرفه ای درب ها، تنظیم آنها و تنظیم درب راهرو فرآیند پیچیده ای است که نیاز به دانش بالا و تجهیزات تخصصی دارد. متخصصان مجموعه بهاری درب، با داشتن تجربه و مهارت کافی در زمینه ساخت و تعمیر درب ضد سرقت بهترین گزینه برای تعمیر دقیق درب ورودی ساختمان شما است. در صورت در خواست کمک از بهاری درب، از افزایش امنیت درب ضد سرقت ساختمان خود اطمینان داشته باشید. چرا که نداشتن تکنیک مناسب و دانش کافی نه تنها کمکی به تعمیر درب نمی کند، بلکه خرابی آن را فراگیرتر می کند.

هنگامی که بدون دانش علم و تجربه دست به تعمیر ناشیانه درب لابی میزنید، برای تعمیر درب لابی باید هزینه اضافی پرداخت کنید. تعمیرکاران معمولا از ابزار جوش، چکش و میله آهنی 50 سانتی متری استفاده می کنند. هر یک از این ابزارها برای تعمیر بخشی از درب اتاق نشیمن استفاده می شود. به عنوان مثال، چکش و میله برای بلند کردن درب و به عنوان اهرم کمکی استفاده می شود. برای تعویض ابزار و باز کردن قطعات آسیب دیده نیز از آچار و پیچ گوشتی استفاده می شود.

چگونه از آسیب دیدن درب لابی جلوگیری کنیم؟

درب لابی پرکاربردترین در ساختمان شماست از این رو نیاز به مراقبت و حفاظت بیشتری دارد برای جلوگیری از آسیب دیدن این درب باید به چند نکته توجه کرد انجام این کار از آسیب 100٪ به درب لابی جلوگیری نمی کند. اما ممکن استتعمیر درب لابی را به تعویق بیندازد. این موارد عبارتند از:

بررسی عملکرد درب لابی بصورت مداوم

همیشه توصیه می شود در هر بار استفاده از درب به عملکرد آن توجه کنید. اگر حین باز و بسته کردن در لابی حتی اندکی گیر کرد، منبع را پیدا کنید. علاوه بر این به صدای باز و بسته شدن آن دقت کنید تا از آسیب جدی به ورودی اتاق مهمان جلوگیری کنید.

رعایت نظافت صحیح درب ورودی

با نظافت منظم و ساده می توانید تعمیر درب لابی در بالا را به تعویق بیندازید. اما برای تمیز کردن درب از آب یا شلنگ فشار قوی استفاده نکنید و از حوله خشن استفاده نکنید. انجام این کار نه تنها زیبایی درب لابی را حفظ نمی کند. اما احتمال آسیب دیدن، خراشیدگی و پوسیدگی درب را نیز افزایش می دهد. در این صورت باید به تعویض یا تعمیر روکش درب ضد سرقت بپردازید.

فراگیری آموزشات لازم

اگر بتوانید نحوه روغن کاری در لابی را یاد بگیرید، بسیاری از مشکلات کوچک را حل کرده اید. در غیر این صورت به دلیل خشکی لولا و قفل، علت باز نشدن و علت بسته نشدن درب، درب لابی آسیب می بیند. با یک اسپری روان کننده می توانید قفل و لولا را در ده دقیقه روغن کاری کنید و از خشک شدن و ترک خوردن مداوم آنها جلوگیری کنید.

از متخصصان مجرب کمک بخواهید

برای جلوگیری از گسترش آسیب، لازم است از دانش متخصصان کمک گرفت. به یاد داشته باشید که هر چه تعمیر درب لابی زودتر انجام شود، ارزان تر و موثرتر است. بنابراین اگر قادر به تعمیر و بهبود وضعیت درب نیستید به تعمیرکاران حرفه ای بهاری درب مراجعه کنید.

سخن نهایی

تعمیر درب لابی پس از مشخص شدن علت آسیب دیدگی انجام می شود. در صورتی که آسیب در مهم ترین قسمت های درب باشد باید این تعمیرات به یک فرد متخصص و با تجربه محول می شود. با رعایت نکات خرید درب لابی ضد سرقت می توانید احتمال آسیب دیدگی درب را کاهش دهید. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *