مقالات عمومی

در ساخت درب ضد سرقت از چه نوع چهارچوبی استفاده می شود؟

ساخت چهارچوب درب ضد سرقت

ممکن است شما عزیزان نیز در هنگام خرید درب ضد سرقت با سوالاتی در رابطه با اجزای درب روبه رو شوید. یکی از اجزای مهم درب ضد سرقت چهارچوب آن می باشد. اما آیا می دانید چه مشخصاتی دارد و از چه نوعی ساخته می شود؟ در این مقاله به ذکر مشخصات و نکات ساخت چهارچوب درب ضد سرقت، فریم درب ضد سرقت و یا پروفیل درب ضد سرقت می پردازیم تا هرآنچه نیاز است را در این زمینه بدانید و بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. همچنین از قیمیت های خوب مجموعه ما همراه با قیمت چهارچوب درب ضد سرقت آشنا شوید.

مشخصات چهارچوب درب ضد سرقت

چهارچوب درب های ضد سرقت دارای ویژگی های خاصی هستند که در مقایسه با درب های داخلی ایمن تر و محکم تر هستند. هنگام ساخت درب های ضد سرقت، داخل چارچوب درب اغلب از فلز مقاوم ساخته می شود. تا از دسترسی به ساختمان جلوگیری شود. قفل و یراق آلات درب های ضد سرقت با درب های معمولی متفاوت است. به عنوان مثال زبانه قفل درب محافظ از نوع جعبه ای است. این نوع قفل می تواند دو یا سه درب امنیتی را به گیره متصل کند.

فریم درب ضد سرقت

از دیگر ویژگی های چهارچوب ضد سرقت این است که در آن از ورق فلزی 2 میلی متری استفاده شده و تمام قسمت های فلزی درب با رنگ کوره ای رنگ آمیزی شده است. در اطراف درهای ضد سرقت از نوارهای لاستیکی استفاده می شود تا از حمل آلودگی، گرد و غبار، صدا، سرما و گرما به داخل ساختمان جلوگیری شود.

انواع چهار چوب درب ضد سرقت

فریم درب های ضد سرقت عموما از فلز و چوب ساخته می شوند. اما لازم به ذکر است که اسکلت فلزی از استحکام و ایمنی بیشتری برخوردار است. فریم های فلزی در انواع درب های فلزی ضد سرقت با قطر 2 میلی متر در رنگ الکترواستاتیک و استحکام بالا استفاده می شود.

چهارچوب فلزی

چهار چپوب فلزی به دلیل دوام و ماندگاری بالا، طراحی و رنگ پذیری، سبکی و تناسب اقتصادی، بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. در محصولات باکیفیت بهاری درب علاوه بر توجه به بهترین وزن، همواره استحکام چهارچوب را در نظر گرفته و بدین ترتیب می تواند به یک شرکت پیشرو در زمینه مبارزه با آسیب و سرقت تبدیل شود.

ابعاد چهار چوب درب

ساخت چهارچوب درب ضد سرقت مورد استفاده برای انواع درب های ضد سرقت در سه نوع ساده، فرانسوی و تخت می باشد. که با روکش ام دی اف به صورت فلزی به قطر 2 میلی متر رنگ آمیزی الکترواستاتیک و کاملا مقاوم طراحی و ساخته شده است. این درب ها در دو قطر مختلف (14 سانتی متر) برای پایه های داخلی و (18 سانتی متر) برای درب های ضد سرقت ساخته می شوند. پروفیل درب ضد سرقت.

 چهارچوب چوبی

یکی دیگر از چهارچوب های درب های ضد سرقت می تواند از جنس چوبی ساخته شود. فریم های چوبی عموما از نظر ظاهری مناسب درب های ضد سرقت کلاسیک هستند و نمایانگر ظرافت و سنتی بودن آن هستند. استفاده از این نوع پروفیل درب ضد سرقت برای درب های ضد سرقت مدرن نیز مناسب است. چهارچوب چوبی از نظر دوام و استحکام نسبت به چهارچوب فلزی  کمتر تر است. دلیل این شاخص پایین تر، خاصیت خاص خود چوب است که در برابر تأثیرات و عوامل محیطی به ویژه رطوبت و آتش مقاومت بیشتری نسبت به فلز دارد. اگر به دنبال مقاومت بسیار بالا هستید بهتر است به سراغ درب های دارای چهار چوب فلزی بروید.

پروفیل درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده چهارچوب درب ضد سرقت چیست؟

چهارچوب درب های ضد سرقت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم:

یکی از اجزای به کار رفته در این چهارچوب الاستیک است که در تمامی چهارچوب ها نصب می شود. این درب ها از ورود گرد و غبار، آلودگی، صدا و انتقال حرارت از درب جلوگیری می کنند. همچنین چهارچوب درب از فولاد با ضخامت 2 میلی متر ساخته شده است که مقاومت فوق العاده ای دارد.

از دیگر اجزای چارچوب درها، ریل های موقت برای پشتیبانی از ساختار چهارچوب هستند. همچنین این چهارچوب از 3 لولا بهره می برد که چهارچوبلیت باز شدن 90 درجه را دارد. یکی دیگر از اجزای جانبی درب ضد سرقت، زنجیر در است که به شما این امکان را می دهد که درب را کمی باز کنید و فرد پشت در را ببینید.

قیمت چهارچوب درب ضد سرقت

قیمت این نوع چهارچوب ها به نوع جنس آن بستگی دارد. علاوه بر این، نوع و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت درب، یراق آلات به کار رفته، نوع امنیت و ضربه پذیری درب از عواملی هستند که می توانند بر قیمت چهارچوب درب تأثیر بگذارند. همانطور که اشاره شد قیمت چهارچوب فلزی معمولاً بالاتر از چهارچوب چوبی است.

توجه داشته باشید که انواع چهارچوب درب ضد سرقت قیمت بالاتری نسبت به فریم درب معمولی دارند. همچنین چهارچوب های کشویی گران تر از چهارچوب های ثابت هستند. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت، عرض فریم درب ضد سرقت می باشد. به صورتی که هرچه عرض چهارچوب بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است.

مهم ترین نکات چهار چوب درب

  • باید بدانید که وزن بالای قفل درب های ضد سرقت به معنای بالا بودن ویژگی های استحکام و امنیتی آن ها نیست. بلکه برخی از چهارچوب ها را می توان با اتصالات سبک ساخت تا وزن کل درب کاهش یابد. نصب آسان، که حتی قوی تر است.
  • بررسی نقاط اتصال قطعات مختلف چهارچوب فلزی درب ضد سرقت مهم ترین نکته ای است که در هنگام خرید این قطعات باید مورد توجه قرار گیرد. جوشکاری رایج ترین روش اتصال سه قسمت مجزای این سازه ها است. آزمایش یکپارچگی و صافی جوش ها تا حد زیادی حقایق مربوط به کیفیت چهارچوب را مشخص می کند.
  • با توجه به محل استفاده از درب ضد سرقت، بهترین راهنما انتخاب چهارچوب فولادی است. زیرا با توجه به بهترین استحکام این نوع اسکلت، فکر کردن به آن در خارج از درهای ساختمان نیز کاملا منطقی است. به همین ترتیب خرید پروفیل درب ضد سرقت فلزی نسبت به اسکلت های چوبی مناسب تر است.
  • از دیگر نکات مهم فریم درب، روکش آن است. بهترین روکش و نوع پوشش برای چهارچوب درب رنگ کوره ای است. چرا که دارای مزایای دیگری مانند دوام بالا و مقاومت مطلوب در برابر خوردگی و عوامل محیطی می باشد.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *