مقالات فنی

از کجا بفهمم درب ضد سرقت نیاز به تعویض دارد؟

از کجا بفهمم درب ضد سرقت نیاز به تعویض دارد؟ درب ضد سرقت را می توان یکی از ابتدایی ترین قسمت های ساختمان دانست و در طول فرآیند و دوره استفاده نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی دارد. زمانی که این قسمت از امنیت ساختمان های ما با مشکل مواجه می شود، از اهمیت ویژه آن در حفظ آسایش و امنیت خانه خود آگاه می شویم و بلافاصله به تعمیر و یا تعویض درب کهنه با نو فکر میکنیم و اقدامات لازم را انجام می دهیم... اما بهتر است در ابتدا نگاهی کوتاه به قیمت درب ضد سرقت بدون چارچوب و یا اینکه همراه با چارچوب، هزینه نصب درب ضد سرقت داشته باشیم و به طور کلی در صورت لزوم فیلم نصب درب ضد سرقت را مشاهده کنیم....

از کجا بفهمم درب ضد سرقت نیاز به تعویض دارد؟

درب ضد سرقت را می توان یکی از ابتدایی ترین قسمت های ساختمان دانست و در طول فرآیند و دوره استفاده نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی دارد. زمانی که این قسمت از امنیت ساختمان های ما با مشکل مواجه می شود، از اهمیت ویژه آن در حفظ آسایش و امنیت خانه خود آگاه می شویم و بلافاصله به تعمیر و یا تعویض درب کهنه با نو فکر میکنیم و اقدامات لازم را انجام می دهیم… اما بهتر است در ابتدا نگاهی کوتاه به قیمت درب ضد سرقت بدون چارچوب و یا اینکه همراه با چارچوب، هزینه نصب درب ضد سرقت داشته باشیم و به طور کلی در صورت لزوم فیلم نصب درب ضد سرقت را مشاهده کنیم….

ما را در اینستاگرام بهاری درب تبریز دنبال کنید تا بتوانید فیلم نصب درب ضد سرقت را به راحتی مشاهده کنید…

به همین دلیل لازم است قبل از وارد شدن آسیب جدی به درب ضد سرقت ساختمان خود، اصول نگهداری را رعایت کرده و باعث ماندگاری بیشتر آن شود. در این بین دانستن توصیه‌های مربوط به زمان تعویض درب ضد سرقت به کاربران کمک می‌کند تا از تبعات منفی چنین اقدامی بکاهند و در نهایت به راحتی و بدون خطر برای دیوارهای حرفه‌ای انجام شود.

اصلی ترین نشانه ای که به شما می گوید درب ضدسرقت نیاز به تعویض دارد….

امنیت درب ضد سرقت نقش مهمی در ایمنی و آسایش ساکنین خواهد داشت. بررسی و آشنایی با علائم خرابی و وجود اشکال در درب های امنیتی می تواند در بهبود عملکرد آنها بسیار مهم باشد. تشخیص آسیب هایی که قبل از بروز مشکلات اساسی قابل تعمیر هستند، می تواند تاثیر زیادی بر دوام و طول عمر این نوع درب ها بگذارد. هنگام بازسازی ساختمان ها، این عملیات به صلاحدید معمار انجام می شود.

به طور کلی در مواردی که در مقالات دیگر از مقاله سایت بهاری درب ذکر شده است باید به فکر تعویض درب امنیتی خود باشید. دو شکل مختلف برای افراد در این فرآیند وجود دارد، یکی زمانی که شما یک درب ضد سرقت دارید و دیگری زمانی که یک درب معمولی در ساختمان دارید و نیاز دارید که تعویض درب کهنه با نو را انجام دهید.

وجود آسیب هایی در استراکچر اصلی درب ضدسرقت

ساختار درب ضد سرقت داخلی یا استراکچر را می توان مهمترین قسمت برای حفظ دوام و استحکام این نوع درب ها نامید. به همین دلیل در صورت بروز آسیب های مختلف مانند شکستن تحت فشار زیاد و برخورد جسم خارجی سنگین به لولا و ایجاد آسیب شدید، قابل ترمیم نبوده و باید لولای درب را به طور کامل برداشته و تعویض کرد. قطعات این درب های امنیتی شامل صفحات و تسمه استیل و همچنین بست های فلزی می باشد و دلیل عدم امکان تعمیر این قطعات عدم دسترسی کامل تعمیرکار به سطوح مختلف آنها می باشد.

وجود آسیب در ورق فلزی مرکزی درب

ورق فلزی مرکزی نیز یکی از موثرترین قطعات برای افزایش مقاومت درب ضد سرقت است و به ندرت آسیب می بیند. اما اگر در پنل مرکزی اینطور باشد، گزینه های تعمیر بسیار پایین هستند و باید تعویض درب کهنه با نو را سریعا انجام دهید. فشار اجسام سنگین با ابزار فولادی و فشار سارقین می تواند به این قسمت از درب امنیتی شما آسیب برساند.

خرابی عایق بندی درب ضد سرقت

عایق ضد سرقت درب نقش مهمی در آسایش ساکنین و صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان دارد. بیشتر متریالی که برای ایجاد عایق در این درب های امنیتی استفاده می شود فوم پلی یورتان می باشد و در صورت مفقود شدن این قسمت عملکرد درب ضد سرقت در مواردی که عایق بندی می شود و غیرقابل دسترسی است بسیار سخت می باشد. برای تعمیر این قطعه نیاز به تعویض کلی خواهد بود.

پوسیده شدن لایه ظاهری و مشاهده کامل آن بر روی درب

تغییرات اقلیمی و رطوبت بالا از عوامل اصلی آسیب های جدی مانند پوسیدگی سطح و قسمت ظاهری هستند. البته ناگفته نماند که درب های ضد سرقت بسیار متنوع هستند که هر کدام مقاومت خاصی در محیط های مختلف دارند. در عین حال این درب ها می توانند به حدی آسیب ببینند که تعمیر و تعویض قسمت بالایی آنها غیر ممکن باشد. در صورتی که درب ضد سرقت یا درب معمولی ساختمان به شدت فرسوده و تغییر رنگ داده است، بهتر است برای جذابیت و بهبود ظاهر نما، درب قدیمی را تعویض کنید.

سخن آخر…

درب های ساختمان از جمله درب های ضد سرقت یکی از مهم ترین قسمت های یک سازه مسکونی بوده و معمولاً در معرض فرسایش و آسیب های مختلف دیگر قرار می گیرند. بررسی دوره ای این دستگاه شما را از خرابی درب ضد سرقت مطلع می کند تا از تعریض درب جلوگیری کرده و هزینه زیادی برای آن صرف نکنید. اگر مشکل جدی در درب محافظ وجود دارد و قابل تعمیر نیست، بهتر است فوراً درب را تعویض کنید تا ایمنی و راحتی شما بهبود یابد. در نظر داشته باشید که خرید درب ضد سرقت سطح استاندارد از نظر کیفیت تاثیر بسزایی در طول عمر آن خواهد داشت و البته هزینه خیلی زیادی نیز برای شما نخواهد داشت.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *