مقالات عمومی

درب ضد سرقت بهتر است یا حفاظ آکاردئونی؟ | مقایسه دقیق و کاربردی

امروزه با ورود درب ضد سرقت به بازار و جایگزینی درب های قدیمی، استفاده از حفاظ آکاردئونی و حفاظ درب آپارتمان بسیار کم شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های حفاظ درب ورودی و درب ضد سرقت بپردازیم. علاوه بر آن مزایا و نقطه ضعف درب آکاردئونی را بیان می کنیم. برای خرید درب آکاردئونی ضد سرقت با کارشناسان ما تماس بگیرید. شما می توانید بهترین محصولات ارزان و با کیفیت را از مجموعه بهاری درب تهیه کنید.

مقایسه درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی

درب های ضد سرقت و محافظ آکاردئونی هر دو برای افزایش امنیت ساختمان استفاده می شوند. اما اگر در انتخاب بین این دو مردد هستید با ما همراه باشید تا با ویژگی های هر کدام و تفاوت های درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت درب هایی هستند که به دلیل ساختار خاص خود بهتر از درب های معمولی از نفوذ افراد غریبه محافظت می کنند. اینگونه درب ها از نظرجنس، رنگ و دیگر اجزای درب دارای انواع متفاوتی هستند. در وبسایت بهاری درب در بخش مقالات به هرکدام یک از این موارد به طور کامل و دقیق پرداخته شده و منتشر شده  است.

محافظ آکاردئونی چیست؟

حفاظ درب ورودی از جنس آکاردئون، نوعی حفاظ درب کشویی است که اغلب برای محافظت از درب ورودی ساختمان ها، آپارتمان ها و مغازه ها استفاده می شود. همچنین در مواردی مانند مغازه ها، انبارها و مکان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار اصلی حفاظ آکاردئونی میله های فلزی است که توسط پین های فلزی قرار داده شده در یک اسکلت فلزی به یکدیگر متصل می شوند که در امتداد محور عرض درب مانند یک مسیر حرکت می کند، بنابراین کمترین فضا را اشغال می کند.

حفاظ درب آپارتمان

تفاوت های درب ضد سرقت با محافظ آکاردئونی

اگر مشخصات و ویژگی های درب های ضد سرقت را بررسی کنیم متوجه تفاوت هایی میان آن و حفاظ درب آپارتمان خواهیم شد. در ادامه چند نمونه از آن ها را بیان می نماییم.

امنیت بالاتر درب ضد سرقت

درب دارای قفل ضد سرقت در صورتی که کیفیت مناسبی داشته باشد بسیار قابل اعتماد است. زیرا به دلیل ساختار درب از باز شدن و ورود آن به داخل خانه جلوگیری می کند. مهم ترین قسمت درب قفل است پس درب ضد سرقت از مقاومت بالاتری نسبت به محافظ درب آپارتمان برخوردار است.
اکثر درب های امنیتی مجهز به سیستم قفل خودکار هستند، به این معنی که درب به محض بسته شدن به طور خودکار قفل می شود. این یک مزیت بسیار خوب برای افرادی است که ممکن است پس از ترک خانه یا محل کار فراموش کنند در را قفل کنند.

قفل دیجیتال درب ضد سرقت

استفاده از قفل دیجیتال درب ضد سرقت به جای قفل معمولی امنیت را افزایش می دهد. قفل هوشمند محصولی است که برای دسترسی سریع، آسان و زیبا و افزایش امنیت و حفاظت منزل و خانواده شما در انواع درب های معمولی و درب های ضد سرقت بر روی انواع درب های ورودی ساختمان نصب می شود.

حفاظ درب ورودی

مقاومت بالاتر درب ضد سرقت در مقابل آسیب های محیطی

داخل تمامی درب های ضد سرقت اسکلت فلزی است که دارای قرنیز فلزی و اسکلت فلزی می باشد. این قسمت از درب مقاومت را در برابر هرگونه ضربه و فشار خارجی را افزایش می دهد. درب های ضد سرقت به گونه ای ساخته شده اند که در برابر هر گونه فشار خارجی مقاومت کنند. درب ها به روش های مختلفی ساخته می شوند، اما معمولا ساختار محکمی دارند. اکثر این درها از لایه های ضخیم فلز و چوب ساخته شده اند. بنابراین، سارقان نمی توانند آنها را بشکنند یا آسیب ببینند.

مقاومت حرارتی بالا (ضد حریق)

بسیاری از درب های ضد حریق از فولاد گالوانیزه پوشیده شده اند. فولاد گالوانیزه به آرامی می سوزد، بنابراین می توان از آن به عنوان درب ضد حریق نیز استفاده کرد. بنابراین علاوه بر محافظت در برابر سرقت و امنیتی که درب های امنیتی ایجاد می کنند، خدمات دیگری مانند حفاظت در برابر آتش را نیز ارائه می دهند.

ظاهر زیباتر درب ضدسرقت

درب های ضد سرقت علاوه بر تمامی ویژگی ها و عملکردهای مختلف بیان شده، در طرح های متنوع و زیبایی ارائه می شوند. که کاربرد آن ها را در مناطق مختلف افزایش می دهد.

نقطه ضعف درب آکاردئونی

حفاظ درب آپارتمان از تعداد زیادی اتصالات تشکیل شده است. این قسمت ها این امکان را به حفاظ می دهند که به صورت کشویی یا کرکره ای انعطاف پذیر باشند. شکل آکاردئونی داشته باشند. این نرده‌های فلزی اغلب بسته به چیزی که به آن‌ها متصل می‌کنید می‌توانند بسیار مستحکم باشند. اما بزرگترین نقطه ضعف درب آکاردئونی در دسترس بودن لولاهای آنها مانند درب‌های معمولی است. به طور کلی می توان گفت تنها مزیت این نوع حفاظ نسبت به درب ضد سرقت، ارزان بودن و هزینه حفاظت کمتر از درب ضد سرقت است.

نتیجه گیری

با توجه به نکات بیان شده می توان اینطور برداشت کرد که حفاظ آکاردئونی دارای نقطه ضعف هایی نسبت به درب ضد سرقت می باشد. بنابراین به تنهایی نمیتواند امنیت درب ورودی شما را به خوبی تامین نماید. اما می توان همزمان از هردو استفاده نمود. چرا که نصب درب ضد سرقت با درب آکاردئونی، دفاع منزل شما را در برابر سارقان چندین برابر بیشتر از حد معمول افزایش می دهد.

با این حال که برخی معتقدند امنیت درب آکاردئونی بالا نیست، اما همچنان بسیاری از افراد از این مدل برای حفاظت از واحدهای مسکونی استفاده می کنند. از جمله مزایای درب ضد سرقت عدم وجود سوراخ و خطای نصب دیگر است. به هرحال پیشنهاد ما این است که در انتخاب درب آکاردئونی با کیفیت باید بسیار مراقب باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *