مقالات عمومی

مراحل نصب درب لابی ساختمان به صورت گام به گام | بهاری درب

مراحل نصب درب لابی

کاربرد خوب درب ضد سرقت در لابی باعث شده تا افراد زیادی تمایل به خرید و نصب آن داشته باشند. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های تعویض و نصب درب های لابی خودشان اقدام به نصب درب ورودی ساختمان می کنند. اما اگر حرفه ای نیستید و تجربه نصب درب لابی را ندارید، توصیه می کنیم این کار را به متخصصان ما بسپارید. اگر خودتان تمایل به انجام این کار دارید ابتدا با مراحل نصب درب لابی آشنا شوید و سپس اقدام به انجام این کار نمایید.

در صورت داشتن ابزار فنی و اطلاع از مراحل نصب درب و پنجره می توانید درب ضد سرقت را با بازپرداخت کامل تعویض و نصب کنید. روش نصب درب در خانه برای درهای مختلف متفاوت است. اما دو راه برای نصب درب ورودی وجود دارد. بعد از یادگیری هر دو روش می توانید از روشی که ترجیح می دهید استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل نصب درب لابی در ساختمان

اولین مرحله نصب درب ورودی ساختمان، تعیین اندازه درب و ساخت چارچوب است. در ساختمان های جدید، چارچوب بر روی دهانه اصلی در آخرین پله دیوار گرانیتی سرامیکی قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که چهارچوب درب باید یک تا دو سانتی متر بزرگتر از اندازه درب باشد و کاملاً صاف نصب شود. فقط در این صورت، فرم می تواند به درستی درب را جا دهد.

همچنین چارچوب باید به کنار پله ها متصل شود تا از چسبیدن درب جلوگیری شود. بهتر است قاب را قبل از نصب درب رنگ کنید. این کار از زنگ زدن قاب در طول کارکرد طولانی مدت جلوگیری می کند. هنگامی که مرحله بعدی را شروع می کنید، با دو گزینه متفاوت روبرو خواهید شد. می توانید با جوش یا با استفاده از بست های اتوماتیک در را به داخل وصل کنید. مراحل کار در این دو روش بسیار متفاوت بوده و شامل موارد زیر می باشد.

طرح های درب ضد سرقت

نصب درب لابی به روش رول بولت

نصب درب با استفاده از رول بولت تکنیک خاصی است که نیاز به دانش بالایی دارد. فقط در صورت داشتن لوازم کافی می توانید با انجام مراحل زیر درب لابی را نصب کنید.

1. قبل از شروع کار، محل نصب را با سنباده تراز کنید.

2. درب خریداری شده را باز کرده و در محل نصب قرار دهید. در را چند بار باز و بسته کنید تا باز شدن، قفل شدن و محکم بودن درب را تست کنید.

3. بعد از اینکه طرف های مختلف در را تراز کردید، در را به گونه ای تغییر دهید که سوراخ های قاب به درستی ردیف شوند. سپس با مته یک سوراخ روی دیوار ایجاد کنید.

4. در مرحله بعد بلوک های لاک پشت را داخل سوراخ های ایجاد شده قرار دهید. قبل از انجام کار از یک چکش و پیچ گوشتی برای سوراخ کردن رولپلاک تا انتها استفاده کنید. در نهایت پیچ های غلتکی را با کمک آچارهای مخصوص محکم کنید. هنگام انجام این کار صبور باشید و به تدریج و متناسب پیچ ها را ببندید تا درب هم تراز شود.

نصب درب لابی به روش جوش

فن آوری جوشکاری نیازمند دستگاه های جوشکاری است که مردم عادی نمی توانند از عهده آن برآیند. اما امنیت این روش بیشتر از روش قبلی است. برای نصب درب اتاق نشیمن خود به روش جوشکاری ابتدا باید مواد لازم را تهیه کرده و مراحل زیر را انجام دهید.

1. پس از باز شدن درب لابی کارخانه، کارکرد قطعات مختلف را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، قفل ها و چفت ها را باز کنید یا دستگیره ها یا دستگیره ها را امتحان کنید.

2. در را در جای اصلی خود داخل چارچوب قسمت بیرونی بدون بال قرار دهید. پس از اینکه از تراز بودن موقعیت مطمئن شدید، در را چندین بار باز و بسته کنید تا عملکرد لولا اندازه گیری شود.

3. در مرحله بعد درب هشتی را از سوراخ های قاب به قاب انتظار به طور موقت جوش دهید. چند جا کافی است.

4. مطمئن شوید که درب لابی دوباره به هم متصل شده و پیچ ها را محکم کنید. به طوری که درب کاملاً به چهارچوب اصلی متصل شود.

بررسی الزامات نصب درب ورودی ساختمان

برای نصب درب لابی به یک قاب فولادی ضخیم نیاز دارید. این قاب باید ضخامت مناسب و مقاومت کافی داشته باشد. همچنین باید شکل مناسب و طراحی استاندارد داشته باشد تا درب لابی را به خوبی نگه دارد و در عملکرد آن اختلال ایجاد نکند.
به طور کلی اسکلت های فولادی و آهنی که توسط سازندگان در اندازه های استاندارد ساخته می شوند، استحکام لازم برای تحمل وزن درب را دارند. داشتن قاب قدیمی نیاز به خرید قاب جدید را از بین می برد. در صورتی که ابعاد چهارچوب قدیمی با ابعاد درب مطابقت داشته باشد، می توانید از آن برای نصب درب جدید بدون تخریب چهارچوب قدیمی استفاده کنید.

تولیدی درب ضد سرقت در مشهد

در غیر این صورت لازم است قاب را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت از آن را وارد کنید تا دهانه مناسبی از بیرون ایجاد شود. از آنجایی که انجام این کار نیازمند تجهیزات فنی و دانش بسیار تخصصی است، توصیه می شود این مرحله از کار را به نصابان حرفه ای بسپارید.

در مرحله بعد از پروفیل های 4*10 یا 4*8 سانتی متری برای استحکام قاب برای تحمل وزن درب و اتصالات آن استفاده کنید. لولاها یکی دیگر از قطعاتی است که قبل از نصب درب باید خریداری شود. همانطور که می دانید لولاها نقش حمایتی و پویایی در درب های ضد سرقت دارند.

از این رو، باید باکیفیت و بادوام باشد و درب لابی سنگین را حفظ کند و همچنین شرایط مناسب حرکت و حرکت آن را فراهم کند. درب اتاق نشیمن. این لوازم جانبی مخفی و غیر قابل دسترس برای کاربر هستند. بنابراین لازم است قبل از نصب، کیفیت لولا را با باز و بسته کردن درب چندین بار در موقعیت خود بررسی کنید.

کلام پایانی

نصب درب ضد سرقت فرآیند پیچیده ای است که نیاز به دانش ویژه و حرفه ای دارد. نصب درب تنها در صورت داشتن ابزار کافی و آشنایی با نصب مصالح ساختمانی امکان پذیر است. دو راه متفاوت پیش روی شماست که هر کدام اعمال خاص خود را دارند. در غیر این صورت، بهتر است نصب درب را به افراد حرفه ای بسپارید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *