مقالات عمومی

نحوه تعویض روکش درب ضد سرقت را چگونه انجام دهیم؟

نحوه تعویض روکش درب ضد سرقت را چگونه انجام دهیم؟
نحوه تعویض روکش درب ضد سرقت | قیمت روکش درب چوبی اتاق | قیمت روکش درب ضد سرقت | قیمت روکش درب اتاق خواب | قیمت تعویض روکش درب چوبی اتاق | قیمت تعویض روکش درب ضد سرقت | تعویض روکش درب چوبی قدیمی | تعویض روکش درب سرویس بهداشتی
روکش درب داخل اتاق و ضد سرقت جزیی از درب ها حساب می شوند. درب های ضد سرقت از دو لایه روکش تشکیل شده اند که بین آنها دو لایه عایق و یک ورق و فلز قرار گرفته است. روکش درب های ضد سرقت از نظر جنس و جزئیات ظاهری دارای تغییرات زیادی هستند.
روکش درب ضد سرقت یکی از قطعات مهم درب ضد سرقت است که به زیبایی و راحتی درب کمک زیادی می کند. طرح ها و رنگ هایی که برای درب و ضد سرقت در نظر گرفته می شود بسیار متفاوت است و شما می توانید با توجه به دکوراسیون های منزل خود طرح و رنگ مورد نظر خود را برای روکش درب انتخاب کنید.

انواع روکش درب

روکش طبیعی راش: روکش طبیعی راش یکی از پرطرفدارترین انواع موجود در بازار است که رگه های چوب آن کاملاً نمایان است. انتخاب این روکش برای افرادی که به زیبایی و کیفیت درب اهمیت می دهند توصیه می شود.
روکش طبیعی گردو: روکش طبیعی گردو به دلیل کیفیت بالا طرفداران خود را پیدا کرده است. از نظر ظاهری، دارای ویژگی های خاص شبیه روکش راش است.
روکش لمینت: لمینت یکی از محصولات چوبی است که مستقیماً از خود چوب ساخته نمی شود. از این روکش می توانید علاوه بر کفپوش برای دیوارپوش و پوشش درب استفاده کنید. این پوشش مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه های مضر خورشید دارد که باعث می شود رنگ پوشش به مرور زمان تغییر کند. این روکش ها شبیه روکش های چوبی هستند.
پوشش درب از نوع روکش هایگلاس: روکش هیگلاس که نوعی ام دی اف می باشد از انواع پلکسی گلاس می باشد. (پلکسی گلاس نوعی پلی کربنات شفاف است که سبک تر و مقاوم تر از شیشه است.) بنابراین می توان گفت در تولید این روکش ها از مواد طبیعی استفاده نشده است. بنابراین، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که روکش طبیعی را به درب خود ترجیح می دهید، روکش براق بهترین انتخاب است. اما اگر این نوع روکش را برای تعمیر و تعویض روکش انتخاب می کنید، این روکش را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، اما برای درب اتاقی ام دی اف طرفداران زیادی وجود دارد.
روکش درب از نوع هات پرس: روکش هات پرس یکی از ضعیف ترین انواع روکش های موجود در بازار است و از این ترکیب به عنوان روکش پتینه درب HDF استفاده می شود.
روکش درب پرینت: روکش پرینت یکی از روکش های مصنوعی و مقرون به صرفه موجود در بازار است که می توانید برای تعمیر روکش ضد سرقت درب خود از آن استفاده کنید. برای تولید این روکش، دانه چوب بر روی ام دی اف چاپ می شود.

توصیه های مهم برای نگهداری از روکش درب ضد سرقت

درب های ضدسرقت به طور کلی در اکثر موارد به عنوان درب داخلی استفاده می شوند. بنابراین، به حداقل رساندن مواجهه درب با عوامل محیطی، فرآیند تعمیر با تعوبض روکش ضد سرقت کمی بیشتر انجام طول می کشد.
اگر در حال تمیز کردن درب محافظ هستید، به هیچ عنوان از آب فشار قوی استفاده نکنید. برای تمیز کردن کافیست یک پارچه نخی تمیز را خیس کنید و مقدار لازم شوینده ملایم را بریزید. سپس درب آن را بشویید و با یک پارچه تمیز و خشک دیگر پاک کنید. همانطور که می دانید این درب ها پودری هستند. برای شستن آن از مواد شیمیایی قوی یا پارچه خشن استفاده نکنید. اگر قطعات فلزی درب به مرور زمان زنگ زد، بهتر است روکش را تعویض کنید و نگذارید این زنگ زدگی به قسمت چوبی درب برسد.بهتر است از قرار گرفتن طولانی مدت درب در معرض رطوبت اجتناب کنید. برای این کار از یک پارچه نرم استفاده کنید تا بعد از هر بارندگی رطوبت باقی مانده روی درب را خشک کنید.

تعویض روکش درب ضدسرقت را چگونه انجام دهیم؟

اگر قسمت رویه درب ضدسرقت شما به دلایل مختلف دچار مشکل شده و یا به هر دلیلی از طرح حک شده روی آن خسته شده اید و می خواهید رویه آن را عوض کنید، می توانید این کار را با استفاده از متخصصین این حوزه انجام دهید.
با توجه به اینکه درب های چوبی یکی از پرطرفدارترین مدل های داخلی هستند اما به مرور زمان ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. اگر به دلایل مختلف از جمله ضربه یا عوامل دیگر رویه درب اتاق شما آسیب دیده است و قصد تعویض روکش را دارید، بهتر است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و درخواست تعویض کنید.

روش های متفاوت برای مراقبت از روکش یا رویه درب ها

پوشش پودری را امتحان کنید: برای افزایش استحکام و مقاومت درب، انتخاب یک پوشش پودری را توصیه می کنیم. این کاور قابل نصب بر روی درب های ضد سرقت می باشد.
فشار و مقدار آب مناسب برای شستشو: هنگام تمیز کردن درب بهتر است از آب پرفشار استفاده نکنید. دلیل این مشکل این است که برخورد آب با فشار بالا به درب می تواند آسیب جدی به درب یا سطوح پوشش پودری آن وارد کند.
آیا رویه ی درب در چند لایه رنگ آمیزی شده است؟ اگر در منطقه ای با آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید، می توانید با استفاده از قسمت هایی از مخمر رنگی برای محافظت از چوب مقاومت را افزایش دهید.

رویه یا روکش درب و مقایسه آنها

رویه ی درب از نوع پی وی سی: روکش پی وی سی در مدل ها و اندازه های مختلف با لایه ها، ضخامت ها، رنگ ها و نقش های مختلف (صاف، براق، مات، دانه چوب و …) و بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید می شود. ضخامت این روکش بین 0.15 تا 0.35 میلی متر می باشد.درب های پی وی سی انتخاب مناسبی برای درب های داخلی (درب اتاق و درب سرویس بهداشتی) می باشد. استفاده زیاد می توانید از درب 8 میل به عنوان درب ورودی آپارتمان استفاده کنید.
درب داخلی با روکش ملامینه: ملامینه پوششی است که می توان روی ام دی اف و نئوپان استفاده کرد. نئوپان از تراشه های چوب ساخته می شود، در حالی که ام دی اف از خمیر چوب ساخته می شود. ام دی اف بسیار قوی تر از نئوپان است. برخلاف روکش های پی وی سی، روکش های ملامینه مات هستند. درب های اتاقی ملامینه چون روکش ملامینه دارند نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

پوشش HDF برای رویه درب: ورق های اچ دی اف از نظر چسبندگی، الیاف و مواد افزودنی مشابه ورق ها هستند اما فشار و چگالی ورق های اچ دی اف در طول مراحل ساخت باعث دوام بیشتر این ورق نسبت به ام دی اف می شود. این درب ها از یک جعبه چوبی مربعی در ابعاد استاندارد و ویژه تشکیل شده است که بر روی آن پنل های HDF که توسط سازندگان این جعبه ها از قبل تهیه شده است، در پشت و بالای این جعبه چوبی نصب شده است. رنگ ورق های HDF درب شما را زیبایی خاصی می بخشد.

روکش ABS برای رویه درب: روکش ABS که در واقع نوعی پلاستیک است می تواند به عنوان پوشش ضد آب درب های ABS استفاده شود. ورق های ABS با ضخامت 3 میلی متر بیشتر در پروژه های چرم و چوب استفاده می شود. رنگ بندی این رویه ها به سلیقه مشتری می باشد. این نوع درب به دلیل رویه ضد آب که روی کلاف چوبی فشرده می شود، می تواند از نفوذ آب و رطوبت به ساختار داخلی در جلوگیری کند. از این رو در برخی از نقاطی که در معرض آب و رطوبت هستند با مایعی به نام رزین پوشانده می شوند تا درب کاملا عایق شود.
رویه درب از نوع پلی وود: پلی وود از لایه های نازک یا لایه هایی از روکش چوب تشکیل شده است که با زاویه 90 درجه با دانه های چوب مجاور به هم چسبانده شده اند. این نوع رویه بخشی از خانواده تخته های تولیدی شامل تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) و تخته خرده چوب می باشد. این روکش ها قوی تر و بهتر از چوب های جامد هستند. از دیگر مزایای این پوشش می توان به مقاومت بیشتر در برابر انقباض، تاب خوردگی، تاب برداشتن و ترک خوردگی اشاره کرد. شما می توانید از این پوشش برای طراحی و ساخت درب های داخلی و درب های ضد آب استفاده کنید. اگر قرار است درب ضد آب طراحی شود، پس از اتمام کار، روکش پی وی سی روی ورق های روکش اعمال می شود تا خاصیت ضد آب بودن آن افزایش یابد.
درب های اتاقی و استفاده از روکش طبیعی چوب: درب های ام دی اف یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ساختمان های مسکونی و اداری می باشد. این نوع درب عمدتا با روکش چوب راش طراحی شده است. این روکش ها به این درها چسبانده شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این روکش ها که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند، مقاومت بالای آن ها در برابر باران و آفتاب است. رنگی که برای تزیین این درب ها استفاده می شود معمولا راش و گردو است. استفاده از این نوع پوشش به زیباتر شدن فضای داخلی ساختمان شما کمک می کند. چوب راش به دلیل زیبایی منحصربه‌فردش همیشه یکی از گزینه‌های استفاده از تخته چندلا یا همان ام دی اف است. چوب راش به صورت ورقه های نازک بریده می شود و سپس با استفاده از پرس روی درب های ام دی اف قرار می گیرد.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *