مقالات عمومی

معرفی انواع درب ضد سرقت لابی ساختمان + لیست قیمت ها

لینک گزارش تصویری مسابقات تکواندو منطقه سه کشور 

برای مشاهده کلیک کنید.

 

 

 

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که درب لابی ساختمان به چه نوع دربی گفته می شود؟ این درب چه مشخصاتی دارد و انواع آن کدام است؟ کارشناسان با تجربه مجموعه بهاری درب تبریز مقاله تحت این مضمون برای شما عزیزان تدوین نموده اند تا به بهترین نحو ممکن پاسخ سوالات خود را بیابید. در ادامه به معرفی انواع درب ضد سرقت لابی ساختمان از قبیل: درب لابی فلزی، درب لابی چوبی، درب لابی شیشه ای، درب لابی مدرن و دیگر انواع درب لابی ورودی ساختمان می پردازیم. با ما همراه باشید.

 درب لابی ساختمان چیست؟

به دربی که بخش خارجی ساختمان را از بخش داخلی آن متمایز کند درب لابی ساختمان گفته می شود. درب لابی جزو آن دسته از عناصری محسوب می شود که در نمای ساختمان و زیبایی آن نقش موثری را ایفا می کند. درب لابی به صورت تک لنگه و دو لنگه ساخته می شود و از انواع مختلفی برخوردار است. در اینگونه درب ها مشخصات ظاهری و فیزیکی از اهمیت بالایی برخورداند چراکه درب های لابی نه تنها بر نمای خارجی ساختمان تاثیر می گذارند بلکه نما داخلی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. از همین رو در ساختمان های لوکس و مجلل، معماران و طراحان عموما سعی دارند از درب لابی لاکچری متناسب با طرح نمای ساختمان بهره گیرند.

نکات مهم در خرید درب لابی آپارتمان

شما عزیزان نیز سعی کنید در هنگام خرید درب لابی به چندین نکته مهم توجه فرمایید. همانطور که اشاره کردیم درب ورودی ساختمان شما می بایست با نمای ساختمان کاملا هماهنگ و منطبق باشد تا جلوه ساختما را دو چندان کند. به عنوان مثال: اگر نمای آپارتمان شما از نوع کلاسیک و رومی است، بهتر است در ورودی نیز از نوع درب لابی کلاسیک باشد. یا در مقابل اگر منزل شما دارای نمای کلاسیک و خاص است می بایست از درب لابی مدرن و جدید استفاده کنید.
نکته بعدی که حائز اهمیت است توجه به دکوراسیون فضای داخلی است. توصیه ما این است که درب لابی انتخابی با نمای داخلی ساختمان نیز همخوانی داشته باشد.

درب لابی کلاسیک

از دیگر نکات مهم و توصیه کارشناسان مجرب را در مقاله ی راهنمای خرید درب لابی ساختمان قرار داده ایم. این مقاله مفید و کاربردی به صورت رایگان در وبسایت بهاری درب قرار داده شده است شما عزیزان می توانید در صرت لزوم به آن مراجعه نمایید و از نکات خوب آن بهره مند شوید. همچنین می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره رایگان، بهترین و مناسب ترین طرح در لابی ساختمان خود را انتخاب کنید و از قیمت های خوب تولیدی بهاری درب بهره مند شوید.

انواع درب لابی ساختمان

کارکرد گسترده درب های لابی موجب شده تا انواع مختلفی از آن روی کار بیایند. تفاوتی ندارد نمای ساختمان شما از چه الگویی پیروی می کند، بدون شک شما می توانید بهترین در لابی را در تناسب با نمای ساختمان خود بیابید. تنوع بالا در ساختار درب های لابی موجب شده تا دسته بندی های مختلفی از آن به وجود بیاید. در ابتدا انواع درب ورودی لابی ساختمان را بر اساس جنس آنان تقسیم بندی می کنیم. در ادامه به بررسی انواع درب لابی و درب ورودی ساختمان می پردازیم.

درب لابی چوبی

یکی از محبوب ترین و متنوع ترین درب های لابی، درب لابی چوبی می باشد.  زیباترین و خاص ترین درب های لابی آپارتمان از جنس چوب هستند. اگر نمای شما کلاسیک و یا مدرن باشد تفاوتی ندارد زیرا درب لابی چوبی مدرن و کلاسیک هر دو مورد جلوه ای زیبا و هماهنگ ایجاد می کند. بعضی از افراد بر این باورند که در لابی چوبی به دلت نداشتن مقاومت کافی، گزینه مناسبی برای درب ورودی آپارتمان نیست.

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسی اما باید بگوییم که جای هیچگونه نگرانی نیست. زیرا تولید کنندگان درب ضد سرقت لابی ساختمان برای حل این مسئله در ساخت درب ها از چوب های مقاومی مانند: راش، بلوط و یا روس استفاده می کند. در ساخت درب لابی چوبی به منظور ایجاد مقاومت کافی، متریال چوب را در چندین مرحله خشک کرده و ماندگاری درب را در برابر تاب خوردگی و یا رطوبت زدگی افزایش می دهند. درب های چوبی از تنوع بالایی برخوردارند. عموما این درب ها از 6 مدل چوب گردو، راش، ماهون، افرا، بلوط و چوب پرطرفدار والسا ساخته شده و به فروش می رسند.

درب لابی چوبی مدرن

درب لابی فلزی

یکی دیگر از انواع درب ضد سرقت لابی با استفاده از متریال فلز تولید می شود. این نوع از درب ها بیشتر در ساختمان هایی با نماهای کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند. اما ممکن است بسته به سلیقه افراد در نماهای مدرن نیز بکار برده شود. درب ضد سرقت فلزی به کسانی که نیاز به امنیت بیشتری دارند توصیه می شود.

مزایا

از مزایای درب لابی فلزی می توان به مقاومت بالای آن در برابر حوادث و آسیب های محیطی اشاره نمود. قیمت درب های فلزی نسبت به درب های چوبی ایین تر است.

معایب

دقت داشته باشید که این درب ها نسبت به درب های لابی چوبی از زیبایی کمتری برخوردارند و نمی توانند به خوبی با دکوراسیون های شیک و فاخر ترکیب شوند. درب لابی فلزی به عنوان درب ورودی آپارتمان، ویژگی های ظاهری نما و دکوراسیون لابی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

درب لابی فلزی مدرن

درب لابی شیشه ای

درب های لابی شیشه ای سکوریت از دیگر انواع درب لابی هستند. استفاده از این درب ها به عنوان درب ورودی لابی، جلوه ای خاص و زیبا به ساختمان می بخشد. اگر درب شیشه ای سه جداره باشد امنیت آن کاملاً تضمین شده است. از این نوع درب بیشتر در نماهای مینیمال و مدرن استفاده می شود.

درب لابی ترکیبی

درب های ترکیبی همانطور که از نامش مشخص است به صورت ترکیبی از متریال های متفاوت ساخته می شوند. برخی تولیدکنندگان ماهر با ساخت ترکیب متعادل از متریال های چوب، فلز و شیشه یک درب لابی زیبا و همه کاره تولید می کنند. این نوع از درب ورودی ساختمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا تطبیق این درب ها با سبک های مختلف معماری و نماهای ساختمان کار بسیار ساده تری است.

درب لابی مدرن

عمدتا از این نوع درب ها در نماهای مدرن و دکوراسیون های مینیمال بهره می برند. درب های لابی مدرن جزو پرکاربرد ترین درب های ورودی محسوب می شوند. از متریال فلز، شیشه و چوب ساخته می شوند.

سخن نهایی

به طور کلی می توان گفت درب لابی از مهم ترین عناصر یک ساختمان محسوب می شود. کیفیت و مشخصات ظاهری این درب بیانگر ارزش ساختمان و جلوه گر زیبایی نما است. فروش درب لابی در تولیدی بهاری درب با تنوع بسیار گسترده ای صورت می پذیرد. شما عزیزان می توانید با مراجعه کاتولوگ موجود در سایت، از میان انواع و اقسام درب های لابی، گزینه مناسب را در تناسب با بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید. رضایت شما افتخار ما است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *