مقالات فنی

نحوه مراقبت از درب های ضد سرقت چگونه است؟

نحوه مراقبت از درب های ضد سرقت چگونه است؟
روغن مخصوص چوب درب ضد سرقت | تميز كردن درب ضد سرقت چوبي | از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت | اسم روغن براق کننده چوب | براق کننده درب چوبی
از آنجایی که سیستم ضد سرقت مزایای زیادی دارد، محافظت از آن برای دوام و طول عمر نیز مهم است. درب های ضد سرقت معمولا مستحکم و بادوام هستند اما مراقبت از آنها و تمیز نگه داشتن آنها عمر مفید آنها را افزایش می دهد.
در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه نگهداری و محافظت از آن بیان کنیم و نحوه مراقبت از انواع درب های ضد سرقت را بیاموزیم.

چطور از درب های ضد سرقت محافظت کنیم؟

درب های ضد سرقت اولین و بهترین گزینه امنیتی برای ساختمان شما هستند. با مراقبت از درب ضدسِرقت می توانیم سال ها از این سکوریت منزل استفاده کرده و عمر مفید آن را افزایش دهیم.

نکات مهم در مورد حفاظت اضافی درب های ضد سرقت:

استفاده از روغن جلا دهنده برای درب ها
برای زیباسازی و حفظ زیبایی اصیل درب های ضد سرقت می توانید از روغن پولیش یا رنگ براق و مواد براق استفاده کنید تا درب ها را شبیه روز اول کنید.
روغنکاری لولاها
اگر درب ضد سرقت شما خشک است و به سختی باز می شود، به این معنی است که به روغن نیاز دارد. برای این کار تمام حلقه ها و قفل های ضد سرقت درب را روغن کاری کنید.
روکش پودری گزینه ای مناسب
معمولا از پوشش پودری برای محافظت درب ها در برابر سرقت استفاده می شود این پوشش پودری برای افزایش مقاومت سایشی این درب ها می باشد.
تمیز نگه داشتن درب ضد سرقت:
تمیز کردن یکی از مهمترین جنبه های محافظت از درب ها از سرقت، زدودن گرد و غبار و آلودگی از ظاهر اصلی این درب ها می باشد.

نکات برجسته برای تمیز کردن درب ضدسرقت

1. از شلنگ یا فشار قوی آب برای تمیز کردن گرد و غبار درب ضد سرقت استفاده نکنید. آب بسیار گرم و سرد می تواند به رنگ درب آسیب برساند. برای این کار بهتر است از پارچه ای نرم همراه با کمی مواد شوینده استفاده کنید..
2. اگر درب ضد سرقت شما چوبی است، آن را با آب و محصولات مومی برای تمیز کردن چوب و پارکت تمیز کنید، این کار گزینه بسیار خوبی است.
مواد شوینده و موم را در یک سطل آب گرم رقیق کنید و مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. روی آن اسپری کنید و با یک پارچه پاک کنید.
3. گردگیری منظم می تواند راه دیگری برای محافظت از این مدل درب ها  باشد زیرا با از بین بردن کثیفی و گرد و غبار می توانید عمر درب را افزایش دهید.
اینکه چند بار باید گرد و غبار را تمیز کنید بستگی به محل زندگی شما دارد.
4. از یک پارچه نرم یا برس های نرم برای تمیز کردن درب استفاده کنید. استفاده از یک برس سفت باعث آسیب یا خراش درب می شود.
5. سفید کننده ها و مواد شیمیایی سفید کننده به راحتی می توانند ظاهر درب ضد سرقت شما را خراب کنند. آنها همچنین می توانند درهای ضد سرقت فلزی را دچار زنگ زدگی کنند.
6. استفاده زیاد از آب برای درب ضد سرقت چوبی بسیار خطرناک خواهد بود. این باعث می شود که چوب به مرور زمان تاب خورده و شکل آن تغییر کند.

مراحل رنگ امیزی درب ضدسرقت

در طراحی درب های ضد سرقت باید به نکات زیر توجه کرد:
ابتدا درب را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.
هنگام رنگ آمیزی ابتدا درب و شببند متصل را بردارید و آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید.
دستگیره در را از در بیرون بکشید.
وقتی یک طرف در رنگ شد، صبر کنید تا رنگ خشک شود و سپس طرف دیگر در را رنگ کنید.
برای درب های فلزی از ضد زنگ برای یکدست شدن درب استفاده کنید.
استفاده از کاغذ سنباده برای مناطق ناهموار بسیار مهم است.
برای استحکام بیشتر درب ضد سرقت، آن را با دو لایه رنگ، رنگ کنید.
بعد از اتمام کار درب ضد سرقت را نصب کنید.
اکنون که می دانیم چگونه از درب امنیتی شما محافظت کنیم و همانطور که در بالا خواندیم، آموختیم که رعایت نکات ساده می تواند عمر درب امنیتی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. دوام درب های محافظ در هنگام حوادثی مانند زلزله، آتش سوزی و ریزش ساختمان می تواند بسیار موثر باشد و از بروز حوادث جدی تری جلوگیری کند.
ساخت درب های ضد سرقت مزایای زیادی دارد. شاید حفظ ایمنی تنها نکته ای باشد که مردم هنگام خرید به آن توجه می کنند، اما محافظت از سرما، گرما، طوفان و صدا از دیگر مزایای این درب ها است.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “نحوه مراقبت از درب های ضد سرقت چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *