مقالات فنی

رگلاژ درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟

رگلاژ درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟ علت بسته نشدن درب ضد سرقت | هزینه رگلاژ درب ضد سرقت | تراز نبودن درب ضد سرقت | نصاب درب ضد سرقت
رگلاژ درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟
علت بسته نشدن درب ضد سرقت | هزینه رگلاژ درب ضد سرقت | تراز نبودن درب ضد سرقت | نصاب درب ضد سرقت | رگلاژ درب ورودی | واشر درب ضد سرقت 
آیا درب های ضد سرقت باید رگلاژ شوند؟ چگونه درب های ضد سرقت را رگلاژ کنیم؟ آیا یک فرد عادی می تواند در را رگلاژ کند؟ برای پاسخ به اینگونه سوالات و آموزش طرز تهیه درب ضد سرقت با ما همراه باشید. همانطور که می دانید تنظیم درب به لولا بستگی دارد و لولا موثرترین قسمت درب در تنظیم است. لولا به دلیل مقاومت بالایی که دارد و لولا را در چهارچوب نگه می دارد، بخش مهمی از درب محسوب می شود.

 زمان رگلاژ درب ضد سرقت چه موقع است؟

گاهی اوقات درها به دلایل مختلف صدا ایجاد می کنند. صداهایی که اغلب آزاردهنده هستند. علت صدا، خرابی قفل، شکستگی یا خرابی لولا است. گاهی اوقات درب داخلی به سختی باز و بسته می شود و صدا می دهد که دلیل صدا خرابی حالت تنظیم درب است.

چرا درب ها حالت رگلاژ خود را از دست می دهند؟

خوردگی و ضعف قسمت لولایی درب، نشست واحد ، گاهی اوقات فشار بیش از حد و حتی آسیب دیدن روکش درب ضد سرقت باعث می شود که درب ضد سرقت از حالت تنظیم شده خود خارج شده و در نهایت از کار بیفتد. سروصدا و مشکل در باز و بسته شدن حالا برای تنظیم درب و تنظیم آن چه باید کرد؟ در ادامه به بررسی طرز تهیه درب ضد سرقت می پردازیم.

 راههای رفع مشکل خرابی درب ها

به طور کلی زمانی که یک سازمان ضد سرقت با مشکل مواجه می شود باید عوامل زیر را بررسی کرد تا علت آن مشخص شود.

  • قفل و مغزی قفل باید بررسی شود.
  • سالم بودن و کامل بودن روکش درب باید بررسی شود.
  • یراق الات را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.
  • بازرسی و رگلاژ درب ضد سرقت

چگونه یک درب ضد سرقت را رگلاژ کنیم؟

در نظر داشته باشید که درب های ضد سرقت دستگاه ها و یراق آلات مختلفی دارند و نیاز به تخصص در تعمیر و بازرسی دارد بهتر است در هر مرحله یک تعمیرکار با دانش و مهارت کافی داشته باشید. اگر سازنده تخصص کافی نداشته باشد، ممکن است به سایر قطعات آسیب برساند. فاصله لولا و میزان فاصله قرار دادن چیزی است که فقط یک متخصص می تواند بررسی کند و اگر فرد تجربه نداشته باشد باعث خسارت مالی می شود.
یک تعمیرکار حرفه ای تمام ابعاد را بررسی کرده و در صورت نیاز درب ضد سرقت را تنظیم می کند.گاهی برای تنظیم درب به لولای کمکی نیاز است و یا واشرهای ضد سرقت مخصوص درب لازم است. به همین دلیل توصیه می شود با متخصص تماس بگیرید.
مطلب پیشنهادی: درب ضد سرقت برای اینکه عمر طولانی داشته باشد نیاز است که به نحوه درستی از آن مراقبت شود، در این مطلب لینک شده، نحوه مراقبت از درب های ضدسرقت را قرار داده ایم که می توانید مطالعه کنید.
تنظیم و رگلاژ اکثر درب های ایرانی راحت تر از درب های خارجی است. اما رگلاژ برخی از درها مانند درب های چینی بسیار سخت است. گاهی اوقات برای قرار دادن انواع درب های چینی نیاز به جوشکاری است، در صورتیکه محصولات بهاری درب تبریز اینگونه نیست و دارای نصب بسیار سریع، آسان و در عین حال با مقاومت بالا است.
همچنین در مواردی که لولا از دو طرف مخفی است باید توسط متخصص مجرب تنظیم شود. همیشه به خاطر داشته باشید که لولاها نقش مهمی در درب ضد سرقت دارند. لولا لنگه در را به چارچوب محکم می کند.

چه راههای وجود دارند تا خرابی درب ضدسرقت دیرتر اتفاق بیفتد؟

برای جلوگیری از بروز مشکل در درب های ضد سرقت، بهتر است قسمت های لولا و قفل را بیشتر روغن کاری کنید. همچنین پاک کردن روکش درب با دستمال مرطوب موثر است.

از بین بردن صدای درب ضد سرقت

اگر درب ضد سرقت منزل شما هنگام باز و بسته شدن صدا می دهد، بهتر است به دنبال راه حلی برای رفع مشکل باشید تا هزینه زیادی صرف نشود. برای از بین بردن صدای جیرجیر اولین قدم این است که روی لولا روغن ریخته و هر از چند گاهی آن را روغن کاری کنید. اگر در همچنان زنگ می زند، پین لولا را بردارید و با انبردست آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. پس از برداشتن میخ، روغن بمالید اگر میخ زنگ زده است باید با سیم ظرفشویی یا پارچه درشت تمیز شود. پس از برداشتن لولای در، می توانید واکس پارافین آب شده را نیز روی آن بریزید. توجه داشته باشید که پس از ریختن پارافین، در را برای مدت کوتاهی (حدود ده دقیقه) باز و بسته کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *