مقالات عمومی

آشنایی با درب ضد حریق چوبی و کاربرد آن

آشنایی با درب ضد حریق چوبی و کاربرد آن قیمت درب ضد حریق شیشه ای | درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی | درب ضد حریق خود بسته شو | درب ضد حریق پارکینگ | قیمت قفل درب ضد حریق 

آشنایی با درب ضد حریق چوبی و کاربرد آن

قیمت درب ضد حریق شیشه ای | درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی | درب ضد حریق خود بسته شو | درب ضد حریق پارکینگ | قیمت قفل درب ضد حریق
در یکی از مطالب مفید و کاربردی سایت بهاری درب، ارائه کننده انواع درب ها با در ضد حریق آشنا شدیم؛ اما اینکه بخواهیم بدانیم قیمت درب ضد حریق شیشه ای و یا درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی هم جزء خدمات این فروشگاه هستند، بهتر است با مشاورین فروش بهاری درب تبریز ارتباط برقرار کرده تا از قیمت ها و مدل های مختلف به عنوان مثال: درب ضد حریق خود بسته شو آشنا شوید و یا اینکه قیمت درب ضد حریق پارکینگ و همچنین با جزئیات بیشتر مانند: قیمت قفل درب ضد حریق را اطلاع داشته باشید.

درب ضد حریق چوبی

در این مطلب با طرح درب ضد حریق چوبی آشنا می شویم. همچنین این مدل درب را درب های تمام چوب مقایسه می کنیم. درهای چوبی مجوز آتش نشانی ندارند و فاقد گواهینامه فنی هستند.

 به چه دلیل درب های چوبی ضد حریق، تاییدیه آتش نشانی ندارند؟

چوب ضد آتش و دود نیست. این احتمال وجود دارد که در صورت آتش سوزی، گازهای سمی مانند دی اکسید کربن به دلیل سوختن چوب در ساختمان پخش شود. امروزه صنعت ساختمان پیشرفت کرده و علاقه مشتریان به استفاده از درب هایی با طرح چوب افزایش یافته است.
از طرفی سازمان های آتش نشانی قوانین و مقررات سختگیرانه ای در خصوص درب ضد حریق دارند. به دلیل این عوامل، درها و سازه های چوبی در طراحی و عملکرد ایجاد شد. در این مقاله در مورد این مدل از درب ها بیشتر توضیح می دهیم.
امروزه یکی از ابزارها در ساختمان ها استفاده از درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی می باشد. در صورت عدم استفاده از درب های دارای گواهی این استانداردها در ساختمان، گواهی پایان کار برای ساختمان صادر نخواهد شد. به همین دلیل هنگام خرید درب ضد حریق باید دقت خاصی داشت. امروزه برخی از شرکت های تقلبی درب های ضد حریق چوبی را به اصطلاح با تاییدیه سازمان آتش نشانی می فروشند. در حالی که در قسمت های قبل گفتیم که تمامی درب های چوبی تاییدیه سازمان آتش نشانی را ندارند. بنابراین، اگر شرکتی چنین ادعایی را مطرح می کند، باید از صاحبان شرکت درخواست تأیید کنید. اگر علاقه مند به استفاده از چوب برای درب های ساختمانی مختلف هستید، طرح درب چوبی مقاوم در برابر آتش را به شما معرفی می کنیم.

یک انتخاب عالی با دو هدف؛ درب ضد حریق طرح چوبی

این نوع درب ها با استفاده از طرح چوب زیبایی خاصی را ارائه می دهند و از عیوب آن جلوگیری می کنند. البته در برخی موارد از چوب روسی و فناوری نانو برای ساخت درب ضد حریق چوبی استفاده می شود. البته اکثر این درب ها با تکنولوژی پیشرفته و قیمت بالا در خارج از ایران تولید و عرضه می شوند. درب ضد حریق فلزی در مقایسه با درب ضد حریق چوبی قیمت بالاتری دارد زیرا از مواد اولیه خاصی در ساخت این درب ها استفاده می شود تا ایمنی کافی ساختمان تضمین شود. درب تست های ایمنی لازم را گذرانده است. به همین دلیل مقاومت آنها نسبت به سایر درب های چوبی بیشتر است. با این حال، لگن در مقایسه با درب ضد حریق فلزی مقاومت کمتری دارد. درب های ضد حریق ساخته شده از چوب دارای ساختار فلزی می باشند، بنابراین در شرایط آتش سوزی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.
از طرفی چون روکش چوبی دارند که بر زیبایی آن ها می افزاید. ذکر این نکته ضروری است که هر ساله استانداردهای جدیدی برای این پوشش های چوبی تدوین می شود. ویژگی های درب های چوبی ضد حریق یکی از مهم ترین ویژگی های درب های استاندارد این است که حداقل ضخامت محصول یک و نیم سانتی متر می باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که درها باید CNC برش داده شوند. این مدل درب دارای قطعات مختلفی مانند درب استیل می باشد که در این قسمت به معرفی قطعات مختلف می پردازیم.

یکی از آن چیزها یک نوار دود است که می تواند فضای خالی بین در و چارچوب را پر کند. لازم به توضیح است کلیه درب های ضد حریق جهت اخذ تاییدیه های لازم از سازمان آتش نشانی باید دارای آرام بند باشند. معمولاً فاصله این ارام بند در قسمت های بالایی درب ضد حریق قرار می گیرد. ضمن اینکه این نوع درب ها باید دارای دستگیره و یراق آلاتی باشند که از نظر کیفیتی در سطح بسیار خوبی قرار بگیرند و در هنگام آتش سوزی مشکل سازی نکنند.

قمت درب ضد حریق چوبی (طرح چوب)

قیمت استاندارد درب چوبی ضدحریق توسط بهاری درب تبریز در مدل های تک لنگه و دو لنگه در سایزهای مختلف تولید و عرضه می شود. اگر از این پس به تهیه انواع درب ضد حریق علاقه دارید، می توانید برای مقایسه مدل های شیشه، فلز و چوب به این سایت مراجعه کنید. همچنین می توانید قیمت روز هر محصول را در این سایت مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *