مقالات عمومی

کاربرد درب ضد حریق و قیمت مدل های مختلف آن

کاربرد درب ضد حریق و قیمت مدل های مختلف آن قیمت درب ضد حریق ارزان | لیست تولید کنندگان درب ضد حریق | انواع درب ضد حریق پارکینگ
کاربرد درب ضد حریق و قیمت مدل های مختلف آن
قیمت درب ضد حریق ارزان | لیست تولید کنندگان درب ضد حریق | انواع درب ضد حریق | درب ضد حریق پارکینگ | مشخصات درب ضد حریق | قیمت درب ضد حریق شیشه ای | قیمت قفل درب ضد حریق
درب ضد حریق چیست؟ امروزه درب ضد حریق مانند هر درب کاربردی دیگری ساخته می شود و مقاومت بالایی در برابر حریق و انتقال حرارت دارد. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.
برای اینکه تعریف دقیق تری بتوانیم از درب ضد حریق داشته باشیم لازم است بگوییم که در اصل همان درب مشترک قابل استفاده در تمامی مناطق مسکونی و تجاری است. تنها تفاوت درب نسوز مقاومت بالاتر آن در برابر حریق است. این درب نسبت به درب های دیگر مقاومت بالایی دارد. مقاومت در برابر آتش به این معنی نیست که درب آسیب نمی بیند. اگر حرارت و حجم آتش از اندازه و ظرفیت درب بیشتر شود، می سوزد و آسیب می بیند.

انواع مختلف درب ضد حریق

  • درب ضد حریق چوبی برای مناطق مسکونی مناسب است و در ساخت درب ضد حریق چوبی از مصالح مدرن استفاده شده است. به طوری که این درب ها مقاومت بیشتری در برابر آتش دارند. درب ضد حریق چوبی از ترکیب چوب و فلز ساخته می شود که دارای خواص مقاومت در برابر حریق متفاوتی است. توجه داشته باشید که در داخل این در از فولاد استفاده شده و در داخل برای جلوگیری از اتش سوزی از چوب و پشم سنگ نسوز استفاده شده است.
  • درب های ضد حریق فولادی یا فلزی دارای طرح های مختلفی هستند اما برای مصارف مسکونی مناسب نیستند. عمدتاً در تجارت، ادارات و صنعت استفاده می شود. درب های فولادی نسبت به درب های چوبی وزن بیشتری دارند و به عنوان درب و خروجی اضطراری در برج های مسکونی و تجاری استفاده می شوند.
  • امروزه پیشرفت های مختلفی در زمینه تولید شیشه نسوز صورت گرفته است. این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. درب‌های شیشه‌ای ضد حریق از انتشار دود و آتش جلوگیری می‌کنند و همچنین در برابر حرارت آتش مقاوم‌تر هستند.

درب ضد حریق دارای چه ویژگی هایی است؟

درب ضد حریق باید دارای محصولات استاندارد بوده و کلیه مدارک لازم را از اداره استاندارد دریافت کرده باشد. درب نسوز نباید در معرض حریق باشد و بهتر است از عبور آن از هر مرزی جلوگیری شود. در ساخت درب های ضد حریق نباید از مواد سمی و خطرناک استفاده کرد و باید استحکام لازم را برای مدت مشخص شده داشته باشد.

دربر ضد حریق چه کاربردهای دیگری دارد؟

امروزه درب های ضد حریق به روش های مختلفی ساخته می شوند و می توان آنها را با فضای داخلی خانه ترکیب کرد. اما درب نسوز عمدتا در محیط های عمومی و تجاری استفاده می شود و به دلیل هزینه کمتر نسبت به درب های دیگر مانند درب های ضد سرقت و ضد آب و … استفاده می شود.

درب ضد حریق از کجا بخرم؟

برای مشاهده انواع درب ضد حریق می توانید به سایت بهاری درب سر بزنید و از محصولات مختلف درب ضد حریق و قیمت مدل مطلع شوید. در این سایت می توانید مقایسه کنید و قیمت را ببینید و پس از انتخاب محصول نهایی را سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین بهاری درب تبریز تماس حاصل فرمایید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *