مقالات عمومی

نحوه نصب درب ضد حریق و زیر سازی آن

نحوه نصب درب ضد حریق

 درب های ضد حریق با دارا بودن از مقاومت بسیار بالا در زمان وجود بحران هایی نظیر آتش سوزی می‌تواند زمان مناسبی جهت فرار برای افراد گرفتار در ساختمان ایجاد کند. در چنین شرایطی با وجود درب های ضد حریق، شخص می تواند به راحتی فرار کرده و جان خود را نجات دهند. باید توجه داشته باشید که در نصب درب ضد حریق باید مطابق با یکسری استاندارد ها و ضوابط اجرای درب ضد حریق پیش بروید. نصب درهای ضد حریق از اهمیت بالایی برخوردار است و  اگر با دقت و اصولی نصب نشود ممکن است  مشکلاتی را به همراه بیاورد. از همین رو در این مقاله کاربردی قصد داریم راه های نصب دقیق درب ضد حریق و اجزای درب ضد حریق را برای شما عزیزان شرح دهیم.

نحوه آماده سازی محل نصب درب ضد حریق

روش های متفاوتی برای نصب درب های ضد حریق در ساختمان ها وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

روش رول بوت

دیوارهای آجری که به دیوارهای آجری 35 سانتی متری نیز معروف هستند، دارای استحکام و پایداری قابل قبولی هستند و این میزان استحکام باعث شده است. که از روش رول بوت برای آماده سازی فضا برای نصب این گونه درب ها استفاده شود، روش به شرح زیر است. انتخاب شما برای نصب سرامیک است، ابتدا باید 15 سانتی متر از قسمت های داخلی قاب را با ملات سیمان آماده کنید، به عبارتی زیرسازی کنید و اگر این مراحل را به خوبی انجام ندهید، درب مناسب پس از نصب، باعث می شود. بچرخانید و دردسر و هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، پس در استفاده از این روش مراقب باشید.

روش جوش دادن

به این ترتیب در مرحله اول باید با در نظر گرفتن یک سانتی متر زیر اندازه درب، چارچوبی متناسب با اندازه دهانه ورودی و اندازه دری که می خرید تهیه کنید. البته اگر بخواهیم ابعاد استاندارد این قاب ها را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که این ابعاد برابر با 211*106 است اما گاهی اوقات افراد با اراده خود درب ضد حریق سفارش می دهند که باعث می شود ابعاد قاب استاندارد نیز تابع باشد. تغییر دهید، پس بهتر است قبل از نصب درب ضد حریق، اندازه و اندازه درب خریداری شده را تایید کنید تا بتوانید چارچوب مناسبی را تهیه کنید و زیرسازی مناسبی تهیه کنید.

نصب درب ضد سرقت

در مورد دو روش آماده سازی برای نصب، اول از همه به نوع و جنس دیوار ساختمان خود توجه کنید و با در نظر گرفتن عوامل مختلف یکی از روش ها را انتخاب کنید، اما در صورت نداشتن کافی و لازم این کار را انجام ندهید. تجربه در این زمینه نگران نباشید زیرا در این صورت می توانید با کارشناسان درب بهاری تماس بگیرید. در زمینه ساخت و نصب درهای ضد حریق و انواع و انواع درب های ضد حریق با کارشناسان فنی و مجرب آسان ارتباطی و در محل از ما مشاوره تخصصی بگیرید. قیمت های آنها همچنین می توانید برای نصب درب ضد حریق از کادر فنی ما کمک بگیرید و برای تایید آتش نشانی و کنترل کیفی نصب درب ضد حریق اقدام کنید.

اجرا و نصب زیرساخت درب ضد حریق

برای نصب درهای ضد حریق باید ابزار و تجهیزات مورد استفاده در نصب این زیرساخت درب را بشناسید زیرا این دانش به شما کمک می کند تا آنها را به خوبی نصب کنید و در نتیجه دچار مشکل نشوید و از خرابی جلوگیری کنید. درب های بادوام تا حد امکان، زیرا جالب است بدانید که اگر زیرساخت این درب ها به خوبی و درستی انجام نشود، می توان گفت که استفاده از درب های بادوام عملا بی فایده و بیش از حد می باشد، زیرا در شرایط بحرانی مانند یک آتش سوزی نمی تواند به خوبی کار کند.

ضوابط اجرای درب ضد حریق

درب ضد حریق استاندارد و ایمن بر اساس قوانین سه گانه ملی ساختمان دربی است. که با انجام «آزمایش استاندارد درب ضد حریق»، شرایط مقاومت در برابر حریق و حفاظت مکان خود را برآورده کند. طبق ضوابط اجرای درب ضد حریق درب ضد حریق سیستمی از عناصر شامل برگ های درب، چهارچوب، وسایل و سایر اجزاء است که با هم سطح خاصی از حفاظت در برابر آتش را فراهم می کنند.

به طور کلی درب های ضد حریق درب هایی هستند که می توانند یک تا چهار ساعت در برابر حرارت کاملا مقاوم بوده و از سرایت آتش به فضاهای دیگر جلوگیری کنند. چارچوب درب ضد حریق فولادی و روکش آن از ورق فولادی با روکش کامل کوره است. داخل درب نسوز پشم سنگ عایق حرارتی است که تا چهار ساعت در دمای 800 درجه سانتیگراد در برابر آتش مقاوم است.

نکات مهم نصب درب ضد حریق

یکی از اصلی ترین اجزای درب ضد حریق که بعد از نصب زیرسازی مورد استفاده قرار می گیرد چهارچوب است زیرا این فریم است که باید وزن سنگین درب را تحمل کند و اگر به درستی آن را نصب نکنید به سرعت پس از آتش سوزی آسیب می بیند. این مشکل با جدا شدن از چهارچوب خود باعث آسیب و تلفات بیشتر افراد فراری از ساختمان می شود، زیرا همانطور که می دانید درب های ضد حریق برخلاف درب های معمولی وزن زیادی دارند.

نصب درب ضد حریق

فریم های مورد نیاز برای نصب درهای ضد حریق را با توجه به سلیقه و زمینه های مختلف طراحی و تولید می کنیم. در بین مدل ها می توان به اسکلت فلزی، اسکلت چوبی و … اشاره کرد. که در مقاله های دیگر موجود در وبسایت بهاری درب در مورد مشخصات و موارد مهم اجزای درب ضد حریق و ضد سرقت بیشتر صحبت کرده ایم.

برخی از افراد تصور می کنند زمانی که می خواهند درب ضد حریق را با درب معمولی تعویض کنند، نیازی به تعویض چهارچوب درب و اجزای درب ضد حریق ندارند، اما این باور بسیار اشتباه است و افرادی که چهارچوب قدیمی درب معمولی خود را تغییر نداده اند، می توانند موجب بسیاری از مشکلات شود. به همین دلیل در چنین مواردی باید از اسکلت فلزی یا چوبی ضد حریق استفاده شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *