مقالات فنی

روش های تمیز کردن درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن درب ضد سرقت

اصول تمیز کردن درب ضد سرقت یکی از مهم ترین کارهایی است که پس از خرید درب ضدسرقت باید انجام دهید تا بتوانید از درب خریداری شده برای مدت طولانی استفاده کنید. با توجه به اینکه این درب ها باعث افزایش سطح امنیت در ساختمان های مسکونی و تجاری می شود، بهتر است از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.
از آنجایی که درب های ضد سرقت مطابق با سلیقه مشتریان در رویه ها و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند، این موضوع نظافت درب های ضد سرقت را از اهمیت ویژه ای برخوردار می سازد. با تمیز کردن مرتب درب ها می توانید برای مدت طولانی از درب استفاده کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که هرگز از شوینده هایی که برای تمیز کردن مناسب نیستند استفاده نکنید.
در این مقاله سعی کرده ایم شما را در مورد نحوه تمیز کردن درب ضد سرقت راهنمایی کنیم و نکات مهمی را که هنگام نظافت باید رعایت کنید تا سهولت انجام دهید را توضیح دهیم.

روش های تمیز کردن درب های ضدسرقت

تمیز کردن و ضدعفونی درب های ضد سرقت هنگام نصب در ساختمان های مسکونی، هتل ها، ادارات و غیره مهم است. در این مناطق به دلیل تردد مشتریان زیاد، لازم است دستگیره ها ضدعفونی شوند. بنابراین می توانید درها و دستگیره ها را از آلودگی تمیز کنید. در ادامه یک روش تمیز کردن درب ضد سرقت را معرفی می کنیم تا به افزایش عمر درب شما کمک کند.

با جوش شیرین و صابون ظرفشویی تمیز کردن درب را امتحان کنید…

استفاده از ترکیب جوش شیرین و صابون ظرفشویی می تواند یکی از راه هایی باشد که می توانید برای تمیز کردن درب استفاده کنید. برای استفاده از این ترکیب کافی است یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی و 3-4 لیتر آب در ظرف بریزید و پس از مخلوط شدن بهتر است کمی صبر کنید تا مواد هر دو چیز در یکدیگر حل شود. در مرحله بعد می توانید درب خود را با یک اسفنج تمیز و مخلوط به دست آمده کاملا بشویید و مجددا محتویات را داخل ظرف بریزید و این بار نصف فنجان  را با همان مقدار آب مخلوط کنید و درب مورد نظر را ضدعفونی کنید. با یک راه حل جدید پس از اتمام مراحل تمیز کردن، بهتر است درب را با یک پارچه نرم خشک کنید و سپس درب را با یک پارچه تمیز پاک کنید و شیشه را تمیز کنید تا از باقی ماندن آلودگی روی درب اطمینان حاصل کنید. نکته مهمی که هنگام نظافت باید به آن توجه کنید این است که پس از هر بار شستشو درب محافظ را کاملا خشک کنید تا رطوبت، الکل و مواد ضدعفونی کننده درب محافظ شما را پوسیده نکنند.

استفاده از روش های سنتی برای تمیز کردن دربها

از آنجایی که در مکان های پرتردد آلودگی بسیار زیاد است، تمیز کردن درب ها و دستگیره ها، یکی از وسایلی که به سرعت کثیف می شوند، کار بسیار مهمی محسوب می شود. با استفاده از روش‌های سنتی، آلودگی از بین می‌رود، اما تأثیر آن مانند روش قبلی نیست. برای تمیز کردن درب به این روش، کافی است گرد و غبار اولیه را با یک پارچه تمیز و کمی نم دار پاک کنید، سپس ظرفی را با آب و محلول تمیز کننده مخلوط کنید.

تمیز کردن چربی های درب

اگر می خواهید درب منزل شما براق و بدون چربی باشد، می توانید از پاک کننده های مخصوص برای این کارها استفاده کنید. اگر لکه ها به قدری قوی هستند که برای مدت طولانی روی در باقی می مانند و از بین نمی روند، می توان از شوینده های مخصوص این درب ها استفاده کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن درب های ضد سرقت

  • به هیچ عنوان از آب فشار قوی برای از بین بردن لکه های پایین درب استفاده نکنید. در صورت استفاده از آب فشار قوی به پوشش و پوشش آن آسیب می رساند. برای جلوگیری از این امر، می توانید آن را با یک پارچه مرطوب یا مایع تمیز کننده پاک کنید.
  • اگر می خواهید خط و خش روی قاب فلزی روکش شده با رزین را پاک کنید، بهتر است آن را با یک پارچه نرم و خمیر دندان تمیز کنید.
  • اگر از درب بیرون از خانه خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که در در معرض باران نباشد.
  • برای تمیز کردن درب از مواد شیمیایی یا پارچه های زبر استفاده نکنید زیرا روکش پودری دارد.

تمیز کردن درب های چوبی

در نظر بگیرید که در هر واحد 2 تا 5 درب چوبی وجود دارد. توصیه می کنیم درب منزل خود را مانند هر قسمت دیگری از خانه که نیاز به تمیز کردن دارد تمیز کنید. برای همیشه براق و نو نگه داشتن آن برای تمیز کردن درهای چوبی (درهای داخلی) می توانید گرد و غبار را با یک پارچه نرم تمیز کرده و مدتی آن را مرطوب کنید.

راه حل هایی برای تمیز کردن گرد و غبار و دوده

برای این کار بهتر است ظرفی از آب صابون تهیه کنید. در صورت وجود شیشه درب، بهتر است کمی آب گرم برداشته و مقدار زیادی صابون بریزید. بعد از مخلوط مورد نظر یک اسفنج بردارید و در آب صابون خیس کنید و سطح در چوبی را با آن پاک کنید. (اگر نمی خواهید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید، می توانید از شیشه پاک کن استفاده کنید). دری را که می خواهید تمیز کنید باز کنید و بالای در و لبه بیرونی در را با پارچه ای آغشته به آب صابون پاک کنید.
در صورتی که امکان پاک کردن لکه روی در وجود ندارد، می توانید از چند قطره حلال یا همان تینر رنگ برای پاک کردن لکه های بزرگ و چربی استفاده کنید. استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن درب بهترین گزینه برای تمیز کردن درب است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *