مقالات عمومی

درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی ؟

دذل ضد سرقت فلزی

بهترین درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت محصولی است که با هدف ارتقا سطح ایمنی ساختمان‌ها طراحی شده است. اما عمر مفید این محصول تا حدود زیادی بستگی به شرایطی دارد که قرار است درب در معرض آن قرار داشته باشد. در مناطق مرطوب شمال و جنوب کشور، استفاده از درب‌های چوبی ضد سرقت، انتخاب مناسبی نیست. برای مناطقی با این شرایط جوی هیچ گزینه‌ای بهتر از درب ضد سرقت فلزی نمی‌باشد.

این نوع درب‌ها یک نوع درب ضد سرقت MDF هستند که با ورق فولادی ۱.۵ میلی‌متر پوشانده می‌شوند. روش تولید و ساختار طراحی شده برای این محصولات، آنها را در برابر عوامل محیطی مانند باران و اشعه نور خورشید بسیار مقاوم می‌سازد. بنابراین اگر در مناطق شرجی کشور زندگی می‌کنید و قصد خرید درب ضد سرقت را دارید؛ توصیه ما این محصول بادام و زیباست.

شرکت بهاری درب یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این محصول است که درب‌های ضد سرقت فلزی آن، از نظر استقامت و کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است. محصولات این مجموعه با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال موجود در بازار تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

ویژگی درب ضد سرقت فلزی

موارد زیر از جمله ویژگی‌هایی هستند که درب ضد سرقت فلزی سهند درب را از درب‌های ضد سرقت سایر برندها متمایز می‌کنند:

  • فولاد نورد سرد اصلی‌ترین متریالی است که در کارخانه سهند درب برای تولید این محصول استفاده می‌شود.
  • محصولات این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاومت بالایی در برابر حریق دارند.
  • نوار لاستیکی که به عنوان درزگیر در این درب‌ها استفاده می‌شود از جنس پلیمر است. این نوار مانع از عبور گرد و خاک و آلودگی می‌شود. بنابراین می‌توانید از این محصول به عنوان ابزاری برای جلوگیری از ورود آلودگی به داخل ساختمان استفاده کنید.
  • ساختار داخلی این درب‌ها در کنار درزگیر مستحکمی که روی لبه داخلی آن تعبیه می‌شود؛ ساختمان را در برابر صوت و گرما نیز عایق‌بندی می‌کند.
  • نوع ورقی که درب با آن پوشیده می‌شود روی کیفیت محصول تاثیر مستقیم دارد. هر چقدر این ورق ضخیم‌تر باشد؛ درب مقاومت‌تر می‌شود. در تولید بیشتر محصولات موجود در بازار از ورق‌هایی با قطر 8 الی 9 میلی‌متر استفاده می‌شود.

 

ابعاد و ضخامت درب ضد سرقت فلزی

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری درب ضد سرقت روکش فلز ابعاد و ضخامت آن است که در اکثر کارگاه‌های تولیدی به صورت یکسان رعایت می‌شود. یک درب ضد سرقت فلزی استاندارد و باکیفیت باید دارای ابعاد زیر باشد.

  • عرض و طول پشت تا پشت چهار چوب به ترتیب باید 105 در 205 سانتی‌متر باشد.
  • بهترین درب ضد سرقت فلزی دربی است که ضخامت آن  7 سانتی‌متر است.
  • چهار چوب درضد سرقت فلزی حدودا 12 سانتی‌متر ضخامت دارد.
  • از قفلی‌هایی برای تجهیز این درب‌های استفاده می‌شود که دارای 8 عدد کلید کامپیوتری هستند.

 

مقایسه درب ضد سرقت فلزی و چوبی

انتخاب بین درب فلزی طرح چوب ضد سرقت و درب‌های ضد سرقت بدنه چوبی شاید مهم‌ترین چالشی باشد که مشتریان در هنگام انتخاب این محصول با آن مواجه هستند. برای رهایی از این سردرگمی و خرید دربی که بتواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد؛ هیچ چیز به اندازه مقایسه درب‌های چوبی و فلزی نمی‌تواند به شما کمک کند. بنابراین برای اینکه بدانید بین این مدل درب‌ها چه تفاوت‌هایی وجود دارد این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

  • ساختار اصلی بدنه درب‌های ضد سرقت فلزی، از عنصر فلز ساخته شده که می‌توان آن را به هر رنگی درآورد. البته برای انتخاب رنگ بهتر است به غیر از زیبایی ظاهری به فاکتورهای مهم دیگری نیز مانند عدم خوردگی فلز بدنه یا هوازدگی رنگ روی آن توجه کنید.
  • بهترین رنگ برای رنگ‌آمیزی بدنه این مدل از درب‌ها رنگی است که مابین رنگ طبیعی فلز و چوب باشد. به این ترتیب ظاهر روکش فلزی درب ضد سرقت بیشتر شبیه چوب طبیعی می‌شود. در اکثر کارگاه‌های تولید درب ضد سرقت فلزی از رنگ‌های پودری الکترواستاتیکی برای این منظور استفاده می‌شود.
  • اگر درب روکوب چوبی داشته باشد؛ رنگ فلز از زیر آن مشخص است. بنابراین این خودش دلیلی است که تاکید می‌کند بهتر است برای این مدل از درب‌ها از رنگی استفاده شود که هارمونی خوبی با رنگ چوب و همچنین چهارچوب درب دارد.
  • از نظر میزان ایمنی، درب‌های ضد سرقت فلزی ایمن‌تر از درب‌های بدنه چوبی هستند. ضمنا از آنجایی که بدنه اصلی این مدل از درب‌ها از فلز ساخته شده؛ می‌توانید هر مدل قفل و به هر تعدادی که خواستید را روی بخش‌های مختلف بدنه درب از داخل و خارج نصب کنید.
  • گاهی برخی از مشتریان به دلیل سادگی طرح‌هایی که روی درب‌های فلزی قابل اجرا است از خرید این محصولات امتناع می‌کنند. اما جالب بدانید که می‌توان با استفاده از تکنیک فرفوژه روی بدنه این درب‌ها طرح‌های جذاب و پیچیده‌‌ای را اجرا کرد و ظاهری شبیه‌تر به درب‌های چوبی به آنها داد.
  • در برخی از ساختمان‌ها و بخش‌ها، بهتر است به جای درب‌های چوبی از درب ضد سرقت فلزی طرح چوب استفاده کرد. به عنوان مثال لابی و ورودی ساختمان‌های ویلایی بهترین مکان برای نصب این مدل از درب‌های مستحکم هستند.

 

مزایای درب های ضد سرقت فلزی:

درب فلزی امن‌ترین و بادوام‌تریندرب ضد سرقت است. درهای فلزی تحت تأثیر درجه حرارت قرار نمی‌گیرند و ترک نخورده و تاب نخواهند خورد.

از نظر زیبایی، درهای فلزی را می‌توان به هر سبکی رنگ‌آمیزی یا تکمیل کرد.

درهای فلزی نیازی به تقویت اضافی ندارند و مطمئن‌ترین گزینه برای درب ورودی شما هستند.

درهای ورودی فرفورژه به دلیل دوام زیادی که دارند، می توانند از خانه شما محافظت کنند. در شرایط آب و هوایی نامطلوب، آنها می توانند درب شما را از آسیب اشیاء و آوار محافظت کنند .

معایب درب ضد سرقت فلزی:

تنها عیبی که می توان بر این درها گذاشت این است که  در صورت عدم مراقبت مناسب ممکن است دچار خراش یا زنگ‌زدگی شود.با خرید درب ضد سرقت فلزی باکیفیت از شرکت درسی، درب های خود را از نظر مقاومت در برابر سایش و خوردگی آهن تضمین کنید.

درب ضد سرقت فلزی (آهن)

درهای ضد سرقت آهنی تاریخچه قدیمی‌تری دارند و هنوز هم برای خانه‌های مدرن‌تر در دسترس هستند و دارای طرح‌های بیشتر زاویه‌دار و هندسی هستند.

درب ضد سرقت فلزی(فرفورژه)

فرفورژه قرن‌ها برای ایجاد همه چیز از سلاح‌های دوران باستان تا درهای آهنی لوکس امروزی مورداستفاده قرار گرفته است. این فلز زیبا و درعین‌حال انعطاف‌پذیر می‌تواند به طرح‌های بسیار زیبا تبدیل شود و برای ساختن درها و دروازه‌ها در قرون‌وسطی برای جلوگیری از مهاجمان استفاده می‌شد.

درب ساخته شده از آهن فرفورژه بسیار محکم است، در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است.

دلایل مهم خرید درب ضد سرقت فلزی:

  1. ایجاد امنیت بیشتر

استحکام و دوام درب ضد سرقت فلزی بی‌نظیر است. نفوذ به این مدل درها تقریباً غیرممکن است. علاوه بر این، در برابر درجه حرارت بالا بسیار مقاوم  هستند. به این معنی که به‌راحتی  آتش نمی ‌گیرند.

۲. یک سرمایه‌گذاری عالی

درب ضد سرقت  یک‌عمر برای شما دوام دارد. در واقع، تنها دلیلی که برای تعویض درب خانه نیاز دارید این است که تصمیم بگیرید که خانه شما نیاز به تغییر دکوراسیون دارد. درحالی‌که آهن و فرفورژه ضدزنگ نیست، اما با مراقبت و توجه مناسب می‌توان از زنگ‌زدگی جلوگیری کرد.

۳. حفاظت حرارتی

درهای آهنی عایق حرارتی برای کسانی که در آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند است. ازآنجاکه انتقال گرما می‌تواند گرم نگه‌داشتن خانه را در فصل زمستان دشوار کند،با  درب فلزی  گرمای داخل خانه شما حفظ می‌شود.

۴. استفاده و طراحی متنوع

درهای آهنی و فرفورژه مخصوص ورودی‌ها نیستند. آنهامی‌توانند  بسیاری از مناطق دیگر خانه شما را نیز تزئین کنند.

چه فاکتورهایی روی قیمت درب ضد سرقت فلزی تاثیر می‌گذارند؟

این درب‌ها نمونه خوبی از درب‌های ضد سرقتی هستند که مقاومت بالایی در برابر حریق، تبادل دما و صدا داشته و عایق خوبی در برابر این عوامل محسوب می‌شوند. ضمنا دور تا دور درز بین درب و چهارچوب نیز یک نوار درزگیر از جنس پلیمر وجود دارد که نفوذ گرد و غبار را به حداقل می‌رساند. فولادی هم که برای ساخت بدنه درب ضد سرقت یک رو فلز به کار برده می‌شود به شیوه نورد سرد تهیه شده و از نظر کیفیت فلز بسیار خوبی است. قیمت درب ضد سرقت فلزی بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • جنس رنگ کوره‌ای روی سطح بیرونی درب و تکنولوژی مورد استفاده در رنگ‌آمیزی آن
  •  ضخامت ورق رویه درب که بر اساس استاندارد می‌تواند بین 8 تا 9 میلی‌متر متغیر باشد.
  • ضخامت ورق چارچوب که بهتر است بین 1.3 تا 1.5 باشد.
  • در اکثر محصولات ضخامت قسمت باز شوی درب ۷ سانتی‌متر است.
  • جنس ماده پرکننده ما بین دو ورق رویه روی قیمت درب ضد سرقت فلزی اثر مستقیم دارد. هانی کامب، فوم پلی اورتان و مش فولادی بهترین مواد برای انجام این کار هستند.
  • قفل گاو صندوقی روی درب باید با ۱۱ تا ۱۵ نقطه اتصال روی چارچوب نصب شده باشد.
  • دربی که با 4 عدد لولای داخلی نصب شده و زاویه بازشوندگی ۹۰ درجه دارد؛ یک درب استاندارد محسوب می‌شود.
  • اگر آستانه چهارچوب درب از جنس استیل ضد زنگ باشد قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند.
  • ابعاد بیشتر درب‌های ضد سرقت فلزی از قسمت پشت به پشت چهارچوب 105 در 210 سانتی‌متر است. بنابراین اگر ابعاد ورودی شما کمتر یا بیشتر از این انداه‌ها باشد؛ باید درب را به صورت سفارشی خریداری کنید که در این صورت قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند.
  • قسمت بازشو یا همان فضای مفیدی که درب بعد از باز شدن در اختیار شما قرار می‌دهد ۱۹۷ در ۹۱ سانتی‌متر است.
  • تجهیزات همراه درب مانند شب بند، چشمی با زاویه دید بالا، زنگ اخبار، دستگیره و یراق آلات کامل قفل مرکزی، لایه پلیمری درزگیر، کلیدهای کارگری، مسافرتی و اصلی نیز دیگر فاکتوری هستند که تعیین کننده قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی محسوب می‌شوند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *