مقالات فنی

مدل های مختلف درب های ورودی ضد سرقت

مدل های مختلف درب های ورودی ضد سرقت درب ورودی ضد سرقت فلزی | درب ورودی ضد سرقت چوبی | درب ورودی ضد سرقت سفید | درب ورودی ضد سرقت جدید | درب ورودی ضد سرقت ساختمان | درب ورودی ضد سرقت قیمت 

مدل های مختلف درب های ورودی ضد سرقت

درب ورودی ضد سرقت فلزی | درب ورودی ضد سرقت چوبی | درب ورودی ضد سرقت سفید | درب ورودی ضد سرقت جدید | درب ورودی ضد سرقت ساختمان | درب ورودی ضد سرقت قیمت

درب های ضد سرقت معمولا از فلز و چوب ساخته می شوند. درب های فلزی معمولاً چینی و قهوه ای رنگ هستند اما درب های چوبی ضدسرقت در اندازه ها و رنگ های مختلف تولید می شوند. قیمت آنها معمولاً بیشتر از درب های دزدگیر فلزی است. درب های ضد سرقت مدل های مختلفی دارند. در این مقاله به ارائه انواع درب های ضد سرقت می پردازیم. با آشنایی بیشتر با این محصولات می توانید خرید آگاهانه تری داشته باشید.
درب های تولیدی بهاری درب بر اساس روکش چوبی (راش یا گردو)، برجستگی درب ها و سخت افزار مورد استفاده در ساخت درب های ضد سرقت می باشد. همچنین قفل فلزی داخلی درب ضد سرقت در تمامی مدل ها یکسان ساخته شده و قیمت های متفاوتی دارد.
به عنوان مثال، برخی از مدل های با ماشین کاری CNC نسبت به درب های ضد سرقت برجسته قیمت کمتری دارند. درب های ضد سرقت ساخته شده از روکش گردو قیمت بیشتری نسبت به درب های ضد سرقتبا روکش راش دارند. برخی از درها دارای یراق آلات برنجی یا فولادی هستند که می تواند بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر بگذارد.

انواع درب های ضد سرقت از نظر رویه

درب های ضد سرقت از مواد مختلفی ساخته می شوند و با رویه های مختلف، معمولاً یک درب ضد سرقت کاملا چوبی کمی گران است و طرفداران خاص خودش را دارد. اما برای افزایش کیفیت و دوام درب ضد سرقت سعی کردند از فلزاتی مانند فولاد در داخل درب استفاده کنند. سپس یک روکش روی در استفاده می شود که آن را به عنوان چوب نشان می دهید. معمولاً روکش درب راش، گردو، لمینت و … می باشد.

نوع جنس به کار رفته در درب ضد سرقت

درب های محافظ معمولا از فلز و چوب ساخته می شوند. درب های فلزی معمولاً چینی و قهوه ای رنگ هستند. اما درب های چوبی ضد سرقت در اشکال و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. به عنوان یک قاعده، قیمت برای آنها بالاتر از درب های ضد سرقت فلزی است. یک سوال مهم در مورد جنس درب این است که درب ضد سرقت بیشتر فلزی است یا چوبی؟ در پاسخ به این سوال باید این نکته را نیز بدانید که درب های چوبی برای امنیت بیشترشان در داخل از درب های فلزی استفاده می شوند، بنابراین نمی توان گفت درب های فلزی از ایمنی بیشتری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند.

درب های ضدسرقت فلزی

درب های فلزی ضد سرقت ارزان تر از درب های چوبی هستند. تنها ایراد این درب ها سادگی ظاهری و عدم تنوع طراحی در مدل هاست. این درب ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به دلیل مقاومت بالای فلز، قابلیت نصب از بیرون ساختمان را دارند. درب های محافظ فلزی یکی از محصولات پرطرفدار در مناطق شمالی کشورمان می باشد. درب های محافظ فلزی از دسته درب های امنیتی ارزان قیمت بازار هستند.

بهترین برند درب ضد سرقت کدام برند است؟

تمامی مدل های درب ضد سرقت از چوب و آهن می باشد. روند تکامل و شکل گیری درب های ضد سرقت از ترکیه شروع شد و زمانی که عده ای در آن کشور برد الکترونیکی تولید کردند اقدام به تولید این نوع درب ها کردند. اما با گذشت سالها انواع مختلفی از این گونه محصولات در ایران تولید می شود. اما حالا با اطمینان می گوئیم بهترین نوع درب، درب ضد سرقت تبریز است که از کیفیت بالایی برخوردار است. نوع دیگری از درب ضد سرقت ساخت کشور چین است. هزینه تولید این نوع درب ضد سرقت نسبت به سایر انواع درب کمتر بوده و کیفیت آن نیز کمتر است.

بهترین جنس برای درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت که طی سالیان متمادی در کشور ما فراگیر شده و مورد توجه بسیاری از پیمانکاران قرار گرفته اند، نقش بسیار پر رنگی در تامین چنین امنیت و آسایشی دارند. حال استفاده از طراحی زیبا و مدرن برای این درب نیز می تواند نقش کوچکی در زیباتر شدن خانه شما داشته باشد.
اما برای بسیاری از شما این سوال پیش می آید که آیا باید از درب های ضد سرقت چوبی یا فلزی استفاده کرد؟ آیا استفاده از هر یک از این مواد بر امنیت درب تاثیر می گذارد؟ بهترین متریال و جنس به کار رفته برای درب های ضد سرقت چیست؟

تفاوت درهای چوبی و فلزی در چیست؟

همانطور که از نام درب های ضدسرقتِ فلزی پیداست، این درب ها ساختاری فلزی دارند. بد نیست بدانید در انتخاب رنگ مناسب برای این درب علاوه بر زیبایی باید به نکاتی از جمله عدم وجود فلز در اثر خوردگی یا هوازدگی توجه کرد.

بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که هماهنگی خوبی بین رنگ فلز و رنگ درب ضد سرقت ایجاد کند. لازم به ذکر است که امروزه از رنگ های پودری الکترواستاتیک برای رنگ آمیزی این درب ها بسیار استفاده می شود.

نکته دیگری که در مورد درب های فلزی باید بدانیم این است که در این درب ها اگر روکوب چوبی وجود داشته باشد رنگ فلز از پشت در نیز نمایان می شود پس حتما به رنگ فلز دقت کنید و همچنین رنگی که انتخاب می کنید به رنگ فلز به کار رفته نزدیک باشد.

البته در حالی که در انتخاب رنگ مناسب برای درب های فلزی ضد سرقت مسائلی وجود دارد، اما نباید از این نکته غافل شد که درب های فلزی نسبت به درب های چوبی از امنیت و دوام بیشتری برخوردار هستند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث محبوبیت بیشتر درب های فلزی نسبت به سایر انواع درب می شود، امکان استفاده از قفل های متعدد در مناطق مختلف است که این مورد با درهای چوبی این امکان پذیر نیست! نکته جالب دیگر در مورد درب های فلزی این است که این درب ها جدا از قابلیت پوشش صدا، گرما و سرما، در برابر تغییرات دمایی مختلف مقاوم بوده و ظاهر فیزیکی خود را حفظ می کنند. اما اگر باز هم تردید دارید در مورد انتخاب درب های ضدسرقت فلزی، بای این موضوع را در نظر بگیرید که درب های فلزی از زیبایی کمتری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند، این نکته را نیز متذکر شویم که با استفاده از فرفورژه می توانید طراحی و زیبایی بیشتری به قیمت درب فلزی ضد سرقت خود ببخشید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *